PANIK!!!
Hejsan..
Ny på familjeliv...
Har ett problem som jag hoppas kunna få råd om...
Jag fick en underbar son för ca 3 1/2 månad sedan men det var även då problemen började..
Jag hamnde i en förlossnigsdepprision/panikångest. Detta gjorde att min sambo fick ta ett väldigt stort ansvar för vår son då jag knappt klarade vara i närheten..
Nu har DET blivit mkt bättre men vårt förhållande på ruinens brant..
Från början sa hon att hon förstod hur jag kände och att jag skulle ta den tid det tog för mig att komma tillbaka.. Dock så blev det inte så och jag kände pressen från henne.. Jag började ta på mig ansvar innan jag kände mig helt redo..
Då jag inte "var med från början" så känns det som att allt jag gör är fel.. Eftersom hon varit med från första stund så anser hon att hon vet vad som är rätt och att jag ska rätta mig efter det..
Gör jag nåt med min son som bryter mot detta så får jag en sur kommentar om att jag ska läsa böcker om hur barn utvecklas m.m
Ett exempel är att vår son har svårt att koppla av och somna på dagarna.. När vår son idag då somna i bilstolen och var sömnig när vi kom in så lät jag honom vara kvar i bilstolen, låter honom somna om och sedan lägger honom i sängen..
Då får jag en suck som svar och en blick som undrar vad fan jag håller på med..
Detta medför sjävlklart att jag hugger tillbaka..
Samtidigt vill hon inte att andra ska hålla honom då hon är så lättstött.. Skulle han sluta skrika om någon annan tar honom så knäcks hon..
Likadant så skulle hon aldrig tillåta mig att ta med honom till farmor och farfar så att hon kan få vila ut lite..
Vad ska man göra??
Att prata med henne går inte då hon då tar det som kritik på hur hon har han om honom..
Tacksam för svar!!!