• Thesielle

Mitokondriella sjukdomar- fortsättningstråd 6

Hej på er alla!
    Hoppas att ni får ha det lite skönt nu i sommar.
    Vi har det väl "sådär" ska jag ärligt säga. Theo har haft det tufft en tid nu, med väldigt mkt oro, gnällighet, ledsen, svårt att sova osv de senaste månaderna. Jättesvårt att veta vad det står för. Förmodligen har han lite kramper oklart vilken typ. Han kanske har ont, nervsmärta, vi vet inte, försöker med allt. Tufft för hela familjen att hålla humöret uppe när han är missnöjd mest hela tiden. Vi har i allafall lyckats åka iväg på en liten semestertripp till Skåne en vecka, det var skönt med lite miljöombyte.
    Hoppas att ni hittar hit nu, föräldrar till barn med mitokondriella sjukdomar, så vi kan fortsätta stötta varandra här.

• Svar på tråden Mitokondriella sjukdomar- fortsättningstråd 6
  • lindass

Hej!
    Den här tråden verkar visserligen väldigt död och det är säkert ingen som läser det här. Jag är ingen förälder med ett barn som har en mitokondriell sjukdom , men jag är däremot ett barn med en mitokondriell sjukdom. Eller ja i ett par månader till i allafall.. Jag inser att jag inte hör hemma här eftersom det är stöd för föräldrar men jag hittar inget stöd för barn med den här kategorin av sjukdomar. Tänkte väl kanske att någon visste vart jag ska vända mig? Känner mig ofta rätt ensam då inte många förstår vad man pratar om eller tycker att man är konstig för att man inte alltid kan göra det som alla andra kan.Skulle vara ganska skönt med , jag vet inte , någon som förstår.

• Kråkan7

Hoppas att du hittat gruppen på Facebook lindass?! Patientförening finns nu!

• Petermh

Hej ! Jag skulle vilja komma i kontakt med er då vår son har fått sin diagnos nu. Att få prata med någon som förstår än och hur det är att vara förälder till ett barn med mitokondriell sjukdom. 

mvh Sana 

Svar på tråden Mitokondriella sjukdomar- fortsättningstråd 6