Inlägg från: Anonym (Stilnoct?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stilnoct?)

Missbruka stilnoct...?

Anonym (oxå fast) skrev 2009-07-05 20:03:03 följande:

samma här o de e ju inte så bra. ibland tänker man att det tar tid o man "ska bara" innan, sen verkar den när man e upptagen o inte kan lägga sig direkt då brukar det vara kört för mig o somna när jag väl lägger mig sen.
    Det är konstigt att det är likadant
  • Anonym (Stilnoct?)

Anonym (oxå fast) skrev 2009-07-05 22:27:22 följande:

jag har fått för mig att det kan bero på om man ätit precis innan eller om det var lång tid sen man åt. alltså om man ätit precis innan tar det längre tid o tvärtom. men jag vet inte.
    Stämmer nog ganska bra
  • Anonym (Stilnoct?)

Jag kan nog tycka att tex panocod eller tiparol är svårare att gå ur om man så säger så kan nog inte tro att heorin är det lättaste fya fasiken måste vara hemskt. Zolpidem/stilnoct är inte så jäkligt tycker jag men vi är kanske olika. Har jag missuppfattat vad ni menar med inlägget innan?

• Anonym (Stilnoct?)
    DreamBitch skrev 2009-07-07 08:22:26 följande:
    Anonym (Stilnoct?) skrev 2009-07-07 08:15:24 följande:
    Jag håller med dig. Tramadol är sjukt jobbigt att ta sig ur.
    Ja verkligen min fd har problem med det han är som en robot mår verkligen dåligt värre än panocod. Jag var beroende av panokod en gång i tiden men kom ur det men så som han mår när han inga piller har kvar är fruktansvärt å se.
  • Anonym (Stilnoct?)
    Anonym skrev 2009-07-07 12:13:14 följande:
    Jag måste få fråga... Ni som missbrukar så tunga mediciner...Vad sysslar era läkare med?? Vill inte trycka ner någon men det är väl ingen medicin som de bara skriver ut lättvindigt och i stora mängder??
    Det handlar nog inte om att missbruka från början utan det blir ett beroende. Man får inga mängder utan man får så man ska klara sig en tid då de inte räcker så långt då får man vara utan tills nytt recept är aktuellt. Sen är det lätt att bli missbrukare (ska inte försvara det) men har man problem så kanske man vill komma ifrån en stund då tar många såna som stilnoct för att försvinna en stund. Läkaren har stenkoll på vad du får ut.
  • Anonym (Stilnoct?)
    Mariohn skrev 2009-07-07 12:22:52 följande:
    Anonym (Stilnoct?) skrev 2009-07-07 12:20:47 följande:
    Det är ju exakt det jag menar. ingen läkare jag känner fortsätter att skriva ut så starka mediciner utan att göra en uppföljning av patienten mer grundligt.
    Jag såg inte ditt tidigare inlägg men det är sant läkaren gör uppföljning. Min läkare är väl medveten om att jag har problem och har då sagt att ber jag om mer än jag ska ha så är det slut med recept. Här är inte lätt att få såna tabletter för det står på datan vad man fått men det är nog inte i hela landet ännu fast vi har haft i 2 år nu. Min son har problem med sömnen han får inget utskrivet.
  • Anonym (Stilnoct?)

Tur att det finns folk som är helt felfria utan några problem med varken problem eller missbruk

• Anonym (Stilnoct?)
    DreamBitch skrev 2009-07-07 14:27:08 följande:
    Anonym (Stilnoct?) skrev 2009-07-07 13:44:38 följande:
    Försöker man framstå som en felfri människa är sanningen ofta den motsatta. :)
    ja det stämmer verkligen
  • Anonym (Stilnoct?)

Det är inte alls lätt att få utskrivet längre för nu ska man ha särskillda recept det vart inte från början då det va vanliga recept. Nu kan man inte få ut det för både apoteket och läkaren vet vad som skrivs ut då det kommer ut varningslampa hos båda så det där kan ni glömma

• Anonym (Stilnoct?)
    Mariohn skrev 2009-07-07 15:00:51 följande:
    Anonym (Stilnoct?) skrev 2009-07-07 14:59:44 följande:
    Det ska funka så men gör inte alltid i praktiken
    Jodå här gör det för man kan inte få fler recept för vi har det systemet här så det kommer nog dit där ni finns snart oxå
Svar på tråden Missbruka stilnoct...?