• Ulf Harrys Farsa

Det verker kännas Platt-Tv banne mig....

Men Jag har inte syfte att köpa en överprissatt LED när det finns LCDér med lika bra bild för halva priset.

Förslag på 42-46" LCD´s ?

Är bara intresserad av kända märken.

Sony
    Philips
    möjligtvis Samsung
    inte LG
    Sharp trodde jag va bra, men får extremt dålig kritik.

Några tips, runt 15lax

• Svar på tråden Det verker kännas Platt-Tv banne mig....
  • Ulf Harrys Farsa
    Dynamic skrev 2009-07-13 00:01:50 följande:
    Ja köp inte samsung 55" LED på mediamarkt, 4 veckor sedan den beställdes, fortfarande ingen tv.... Men jag tycker du gör rätt i att kolla på samsung Men vad tar den för format på filer som du slänger in i USB:n? Tycker de specar det dåligt.
    Ska ju köra Mediabox :)
  • trollkarl

SAMSUNG! finns i dag ingen vassare skärm...

• drever

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-12 23:59:59 följande:

finns 42" för 6000:- men bra bild, nja det vetefan, och har ni inte digitalbox så kommer ni att bli ledsna.
    det stavas dreambox..kan inteleva utan älskade dreamboxen och nej vi är inte så petiga men full HD ska det tycligen vara enligt bossen här hemma ;)
  • trollkarl

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-13 00:06:20 följande:

inte så högt, Pioneermafian är i krokarna
    ja dom kan hoppa och ******** =) skämt åsido, med min bakgrund inom HIFI sen många år tillbaka, och tillika världsmästare i bilstereo tidigare så tror jag att jag vet vad jag pratar om. skall tilläggas att jag är gött kräsen. nya samsungskärmen är i dagens läge det fetaste du kan få tag på. visst den kostar men det är det värt så att säga.
  • Ulf Harrys Farsa
    drever skrev 2009-07-13 00:07:09 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-12 23:59:59 följande: det stavas dreambox..kan inteleva utan älskade dreamboxen och nej vi är inte så petiga men full HD ska det tycligen vara enligt bossen här hemma ;)
    Dreambox!, låter som en samlings dvd med tysk porr ;)
  • drever

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-13 00:08:24 följande:

Dreambox!, låter som en samlings dvd med tysk porr ;)
    hahahahahah mmmm;) bland annat kan det dyka upp sånt på den med :P
  • Ulf Harrys Farsa
    trollkarl skrev 2009-07-13 00:07:47 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-13 00:06:20 följande: ja dom kan hoppa och ******** =) skämt åsido, med min bakgrund inom HIFI sen många år tillbaka, och tillika världsmästare i bilstereo tidigare så tror jag att jag vet vad jag pratar om. skall tilläggas att jag är gött kräsen. nya samsungskärmen är i dagens läge det fetaste du kan få tag på. visst den kostar men det är det värt så att säga.
    Pratar du LED nu, så får dom kamma sig när det gäller priserna, bara för att dom är en av få tillverkare kan dom ju inte råna folk, och det finns LCDer som är minst lika bra
  • trollkarl

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-13 00:12:55 följande:

Pratar du LED nu, så får dom kamma sig när det gäller priserna, bara för att dom är en av få tillverkare kan dom ju inte råna folk, och det finns LCDer som är minst lika bra
    ja priserna ja. det håller jag med dig om. men än dock är det nog så att priset ligger där dels för designen och framförallt nu för att det är yberplatt. men det är bara att jämföra med B&O. ett helvetes pris för skittv. det är lite en prestige och design du betalar för me. men till kvallen har inte jag trots att jag sett mycket, sett nåt som slår dom på fingrarna.
  • Ulf Harrys Farsa

Jag tyckte LED var läskiga, eller så hade omtarna på SIBA tryckt upp kontrasten till max och pressat in en Blue-ray med Ice Age, det såg för taskigt ut iallafall, man ska ju helst slippa få ont i skallen efter en 1,5 timmes film ;)

Svar på tråden Det verker kännas Platt-Tv banne mig....