• Vallmo75

Ni som använt/ använder Utrogest

Vi köpte all medicin vid vårt första besök på AVA i Riga. Vi fick tre olika preparat: Zoladex, Estrofem och Utrogest (100 mg). I behandlingsplanen står att jag ska börja ta Progesteronvagitatorer 400 mg 2 ggr/dag dagarna innan återförande.

Nu förstår jag ingenting. Mina Utrogest är ju bara på 100 mg och ser ut som små piller. Vagitatorer brukar väl vara i storleksordningen minitampong och raketformade?

Hur har ni tagit era Utrogest? Är de vagitatorer trots att de är så små? Bruksanvisningen är på tyska och det är inte riktigt min gren och på FASS hittar jag inget.

Tacksam för råd!

• Svar på tråden Ni som använt/ använder Utrogest
  • Vallmo75

Åh vad skönt att det är samma för dig Hinos! Jag har precis mailat Nadia för att fråga vad de menar. Det vore ju förargligt att ta dem som vagitatorer om de nu är piller! Jag undrade faktiskt hur jag skulle bete mig där...Blev lite nervös och trodde att de gett mig fel medicin. Inte helt lätt att ta sig till Riga över dagen bara för att få nya.

• Vallmo75

Har redan fått svar från Nadia:

"Dont worry about this,Progesteron vagitories is the same as Utrogest pills wich you receive from us.Utrogest pills You should start before embryo transfer 200 mg (2 pills) 3 times per day orally."

Hahaha, det där hade kunnat bli heltokigt; gå runt med 6 små runda piller och kniiiipa!

Svar på tråden Ni som använt/ använder Utrogest