Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Vad har du för gräsklippare och är du nöjd med den?

En klippo mycket bra. Enligt klippos rykte ska man kunna ärva den, men jag ville inte vänta till dess och köpte en egen. Mor och far har haft sin läng. tyvärr tror jag inte de går att köpa kanske begagnad ?

• gbgumman
    Purple Haze of Sweden skrev 2022-02-15 00:31:25 följande:

Nu är det väl snart dags att börja klippa gräsmattorna igen och då blir mitt klockrena tips... en BRA motorklippare. Mitt personliga val är KLIPPO EXCELLENT H (en klippare med Hondamotor). Om du sedan väljer elstart och drivning är väl upp till dig själv.

Fördelen med elstart är att du själv slipper dra i "startsnöret" även om så gott som alltid en Hondamotor startar på första draget. Drivning har ju mest betydelse om du själv vill "putta" klipparen framåt eller om du vill att den själv ska driva framåt  och bakåt av sig själv. Däremot bör du skippa uppsamlare. En klippare som sprider ut grässtoftet på gräsmattan behöver aldrig gödslas utan det är gräsklippet på några veckor som "smälter" ner i matten och gödslar gräsmattan.

Här är en SUPERBRA GUIDE  på både motorgräsklippare och vad man behöver veta om MOTOROLJA.

http://www.oland4ever.com/grasklippning-oland-borgholm-morbylanga.html

Lycka till och har du några frågor är det bara att fråga på!  // Glad

Exat ingen uppsamlare. Gräsmattan blir mycket finare då
Svar på tråden Vad har du för gräsklippare och är du nöjd med den?