Inlägg från: Pandan82 |Visa alla inlägg
  • Pandan82

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

P.S måste tillägga att det nu igen börjar göra ont i mina bröst och det brukar det ALDRIG göra! Åh, hoppas det inte är hjärnan som lurar mig denna gången med... Nu börjar jag förstå uttrycket "Du är din egna värsta fiende!"

• Pandan82
    Fru R skrev 2009-09-14 19:09:42 följande:
    Cinza: jag kan tänka mig att de kan komma väl till pass i olika lägen! Gapskrattade här hemma nyss. Gubben gick på toa och Alicia följde med som hon brukar vilja göra. Så hör jag inifrån toaletten - Ja, där e pappas snopp... Nej, du den hade pappa tänkt att använda. La mig nästan ner på golvet av skratt! (va tvungen att dela med mig)
    Hahaha!{#lang_emotions_smile}
    Behövde en sån sköning!
    Har precis för en kvart sen kommit hem från jobbet efter att ha jobbat nonstop sen halv sju i morse utan rast! Har haft den värsta konflikten någonsin på jobbet{#lang_emotions_frown} och jag tycker det är så jobbigt att diskutera med människor som bara vill gå mitt i, jag måste alltid avsluta alla diskussioner för jag tror inte stämmningen blir bättre i morron direkt av att man grubblar över natten. Men så berättade hon också att hon brukar bråka med sin man och sedan somna med ryggarna mot varann och gråta sig själv till sömns! Låter inte okej för mig, men vi är ju alla olika och det är viktigt att inte glömma.

Så tack för skrattet{#lang_emotions_smile}
  • Pandan82
    Fröken Freken skrev 2009-09-15 15:49:38 följande:
    Visst är det där!?! Det är helt ofattbart men jag skall vänta några dagar. Testade bara för att jag mådde så dåligt i går morse när jag vaknade, mådde jätte illa och smakade bara metall i munnen. Har ju även haft ont ovanför ljumskarna, har bara känts konstigt i hela kroppen. Men efter x antal missfall är man ju orolig och nojjig. Sedan försökte vi inte ens bli med barn vid sista äl, skulle ju vänta ett par år. Men kom på för ett par dagar sedan att vi hade sex dagen innan äl, oskyddat, så det kan bli i stundens hetta.
    Shit, grattis!{#lang_emotions_smile}
    Vad spännande, du måste hålla oss uppdaterade om hur det går! Hoppas allt går bra, en liten junibebis i så fall{#lang_emotions_smile}
  • Pandan82
    79a i Göteborg skrev 2009-09-15 10:29:46 följande:
    Usch! Förstår dig verkligen ang. konflikten. Bättre att rensa luften och tala ut. Annars ligger det bara och gror vilket ingen mår bra av.
    Fru R skrev 2009-09-15 08:25:43 följande:
    Gud så jobbigt! Inte kul att ha sånt på jobbet. Hoppas ni fick pratat ut ordentligt och att det är bättre idag. Trevligt sätt hon hade att somna på! Urk!
    Ja, jag hatar verkligen när det ligger och gror{#lang_emotions_frown} idag kändes allt bättre på jobbet, men det känns som att det kommer att bli en vecka att härda ut helt enkelt, det blir alltid så där lite konstigt efteråt tycker jag, alla ska vara lite väl överkäcka!
    Men, men det blir nog toppenbra i slutendan!
  • Pandan82
    Fru R skrev 2009-09-16 08:01:31 följande:
    Började nästan gråta när jag i sängen låg och tänkte på att jag VILL vara gravid nu! Men jag såg bara dumma bilder i huvudet att simmarna inte kom fram till ägget för att det på ägget satt ett litet troll med slagträ som slog bort dem allihop... E man inte knäpp då?!?!?
    Jag tänker också sånna där konstiga saker! Kan inte låta bli att tänka "gick det nu då?" typ varje gång vi haft en mysig stund{#lang_emotions_wink} Ibland kan jag få för mig att de små simmarna inte kommer fram för att jag ligger på sidan med benen uppdragna, måste det inte bara bli helt fel där inne, jag menar så att vissa gångar täpps till så att ingen kommer fram{#lang_emotions_surprised} vet att det inte är så men, men...
  • Pandan82
    79a i Göteborg skrev 2009-09-15 22:01:36 följande:
    Tråkigt med tryckt stämning!Verkar det som att din arbetskamrat har insett att hon överreagerat? Ofta handlar konflikter inte om sakfråga de är arga/sura över utan om de undermedvetna minnen/beteenden som väcks hos dem själva i olika situationer. Sakfrågor går ju alltid att lösa.Hoppas det blåser över snart. Förstår att det inte är kul att ha det så på jobbet.
    Jag upplever det som att jag har svårt att lösa konflikter med människor som tycker att det finns ett rätt och ett fel, en som vinner en konflikt och en som förlorar. Plus att jag hatar när man drar upp gamla konflikter (med undantag för på denna tråden då{#lang_emotions_wink}) för jag vill inte bli påmind om allt jag gjort fel i mitt liv, jag vill välja att lära mig saker och gå vidare, men inte att någon ska dra upp något gammalt inför andra, det upplever jag som kränkande.

Nej, nu ska jag gå och jobba, får se hur dagen blir...
    Fast jag tror verkligen du kan påverka stämningen med din inställning så jag går in för det med gott mod{#lang_emotions_smile}
  • Pandan82

För att starta en ny debatt:{#lang_emotions_wink}

-Jag ska gå på Håkan Hellström i morron! Vad tycker ni om Håkan?

Själv tycker jag nämnligen att han är skön, skulle inte säga att han är en grym sångare, däremot är han en grym artist som bjuder på mycket energi. Själv går jag hellre på honom än på typ Madonna som bara står framme och kråmar sig på scen, Håkan bjuder på sig själv. Det tycker jag i alla fall...

Vill även tillägga att jag absolut inte är någon konsert-människa, tycker det är vidrig jobbigt att stå en hel konser och bara glo. Älskar därför att han är på Liseberg, då kan man glo en stund, gå runt lite och glo igen. Har aldrig haft det där direkta behovet av att stå längst fram och hoppa i takt med i basen. Tycker det är mysigare att få släppa loss hemma, bakom stängda dörrar, där ingen ser...

• Pandan82
    Fröken Freken skrev 2009-09-17 17:47:01 följande:
    Säger som dig, duktig artist men sjunga kan han absolut inte. Såg honom på Malmö festivalen för något/några år sedan, funkar om man dricker öl samtidigt. Annars kan jag berätta att jag är GRAVID. Tog ett CB i dag som var starkare än Preg i början av veckan, inte starkt men tillräckligt starkt för att inte ens behöva fundera på vad det är för något. Så pass starkt har jag inte fått sedan jag väntade Cornelia så det känns hoppfullt. De gånger jag fått mf så var de ju jättesvaga, nu var det bara svagt, blått och brett. På lördag skall jag ta ett sista för maken vill det, han vill ha det där knallblåa som riktigt lyser men vi är så säkra nu så det är helt helt underbart!
    GRATTIS!!!{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}

Är otroligt glad för din skull, och samtidigt avundsjuk om jag ska vara ärlig, vill också vara där med ett positivt test! Shit vilken känsla det måste vara!

JÄTTEGRATTIS!
  • Pandan82
    Fru R skrev 2009-09-17 18:59:56 följande:
    BIM har jag nästa helg tror jag. BF?? Ja, +36 veckor från det att jag plussar!
    Jag har också BIM nästa helg! Hoppas vi alla plussar snart, för då kan vi göra om tråden till en klagotråd för gravidbesvär och inte tala om alla förlossningar sen: "Va! Jag behövde minsann inte mer än lustgas jag!"{#lang_emotions_wink}
  • Pandan82
    Fröken Freken skrev 2009-09-17 20:05:06 följande:
    Känner du förresten av något?
    Nej!{#lang_emotions_frown}
    Fast å andra sidan har jag kännt något alla de månader jag INTE varit gravid!{#lang_emotions_tongue_out}
  • Pandan82

Cinza: lycka till med chokladen...

• Pandan82
    Fru R skrev 2009-09-18 07:35:16 följande:
    Japp, då var det fredag!! Gött säger jag bara!! Satan vad kallt det är på morgonen, funderade på att gå tillbaka och gräva fram vantarna!
    Vantar, ja tack! Gick nyss omkring med ett par inomhus{#lang_emotions_tongue_out} inte för att vi har kallt inne, men jag har händer som typ håller en temperatur på tio grader kallare än resterande kropp, kan bli praktiskt på sommaren när man kan kyla colan för eget regim (kanske inte riktigt så men det vore oerhört coolt). Nej men allvarligt så är det jobbigt, fryser alltid om händer och fötter, fast fördelen är avsaknaden av handsvett{#lang_emotions_wink}

Måste vi inte snart starta om denna tråd? Man får väl bara hålla på tre månader och sen starta om, eller har jag missuppfattat?
    Vi måste i alla fall starta om när det blir dags tycker jag, nyfikenheter över hur det går för er är som en drog!
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?