• Fru R

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Cinza skrev 2009-09-08 20:21:18 följande:
    Fru R skrev 2009-09-08 15:27:52 följande: Ja det är helt klart en hel vetenskap. Ganska så obegripligt att det blir några barn alls med tanke på hur mycket som skall stämma. Den här månaden skall jag gå in för det hela som ett enda stort vetenskapligt experiment. Har beställt en ny omgång med äl-test från storkhjälp (rekommenderas varmt) samt har börjat ta lite bisolvon och mannen har fått zink i flera veckor. Hur skall vi kunna misslyckas? För övrigt så var jag och shoppade lite nya kläder i helgen. Jag fick ett räntefritt lån av bank mor&far. Jag hittade två par byxor, två tröjor och en ny BH. Helt otroligt! Bh:n var dyr, men det var den värd. Jag sitter just nu och är helt fascinerad av hur högt upp de "små" boobsen kommer. Äntligen en BH som trotsar tyngdlagen!
    Då kan vi båda leka vetenskapsmän denna månaden! Äl test imorse och inget idag! Bra att veta, men det känns som att det snart är på g. Vad är bisolvon??? och vad är det bra för???

Visst är det underbart med en riktig BH?!?! Personligen är jag bara lite för snål för att köpa de där riktiga utprovade BHn där expediten tom mäter ut vilken storlek man ska ha... Får väl bli efter andra barnet då brösten inte har någon egen kraft eller vilja att hålla sig uppe själva.....
  • Fru R
    Cinza skrev 2009-09-09 12:23:07 följande:
    Fru R: Bisolvon är en slemlösande hostmedicin. Vissa säger att sekretet blir tunnare och lättare för de små simmarna att ta sig igenom om man äter bisolvon. Finns dock inga bevis för att det funkar, men det är inte farligt i alla fall så jag tänkte jag skulle prova. Jag skulle också vara för snål för att köpa utprovade svindyra BH:ar om det inte var för att jag inte har något val. Min storlek finns inte i de vanliga affärerna. Jag får alltid räkna med att en vettig BH kostar typ 600kr. (snyft)
    Jajks, 600 var inte dåligt!! Tur att man har en storlek på boobsen (läs: myggbetten) som är normal Älskar Lindex!

Ok, Bisulvon alltså... Herregud, i värsta fall har du ju aldrig ont i halsen igen!
    Ska hem och fira att bilen är såld med kinamat. Köpt sådan. Snacka om att slå till på stort!!!
  • Fru R
    Pandan82 skrev 2009-09-09 18:47:55 följande:
    Va bra att vi kan roa er!! Det är det vi är till för! Eller hur Cinza?!?!?

En sån där idiot fråga från min sida....
    Jag har testat med äl-stickor nu i två dagar och har inte fått något utslag men jag har lite blod i flytningarna som för övrigt är väldigt trådiga.... Svar mottages vänligen från en hormonellt utmattad kvinna....
  • Fru R

Fröken Freken skrev 2009-09-09 19:04:53 följande:

Brukar du blöda vid äl? Finns ju dem som gör det... Eller har du räknat fel på äl så att det kanske är en nid?
    Har vad jag minns aldrig haft ens en gnutta blod vid äl... Nästan så jag blir orolig, men det visar sig väl. Börjar jag blöda mera så får jag väl gå till läkare anta jag ....

E annars lite bekynnerfri idag för vi har sålt våran bil och jag är SÅ nöjd!!
    Ska fira lite och sen ska jag hoppa på gubben!!!
  • Fru R

Cinza: DD....jajks! Jag får ont i ryggen bara jag tänker på det!

Panda: Jag tycker att vi kan bestämma att du har rätt helt enkelt! Blir så mycket enklare så!!
    Men jag kan inte förstå det för jag har inte fått något utslag på stickan... Men om jag har räknat rätt (vilket vi absolut inte ska vara säkra på!) så är jag bara på dag 15 idag så det behöver inte vara kört... (dag 13 om man inte räknar de två första dagarna som inte riktigt var mens men det kom liiiiite blod) :~

LenGbg: Jobbigt med illamående... men på ett sätt så är det väl bättre att man mår sämre när man kommit hem. Speciellt om man inte berättat på jobbet. Det är väl bara att småäta då.... hjälpte mig lite när jag mådde illa... Å andra sidan så småäter jag hela tiden nu också.... Hmmm, jag har nog en liten binnikemask i magen!!

• Fru R

Fröken Freken: den nya bilen är redan på plats!! En sån skönhet!

Inget utslag på äl idag heller...
    Tänk om jag inte har äl.... (förvirrad)

• Fru R
    Cinza skrev 2009-09-11 13:18:24 följande:
    Fru R skrev 2009-09-11 07:51:07 följande: Det är helt normalt att ÄL uteblir någon/några månader om året när man börjar bli lite till åren (kring 30) Förresten så har jag haft samma funderingar som du kring vad som räknas som dag 1 och det är när man blöder ordentligt. Spottings räknas inte. Jag fick detta som svar av en som frågat sin fertilitetsläkare. DD-kupa är väl inget Det var ju det jag hade när jag var plattbystad Nu har jag den blygsamma kupan G. Skämt och sido hade jag gärna haft lite (läs mycket) mindre byst. De väger och är i vägen...
    Åh gud, där kom den där hemska 3an smygandes in i samtalet igen... Urk! Får ångest när jag tänker på det... (löjligt, jag vet!!)

G alltså!! Inte illa! Kan tänka mig att det är tungt och att du inte är nöjd men att det finns någon annan hos er som är desto mer nöjd!

Ska lägga ner och oroa mig och noja över allting!! Ska nog smita från jobbet och gå och handla tights!
  • Fru R
    Pandan82 skrev 2009-09-12 03:29:01 följande:
    En liten meningslös parantes: Både jag och min man vaknade för ca en halvtimme sen, vi var så trötta i går kväll att vi somnade kl nio! Så vi kompenserar det genom att vara vakna nu det är ju trots allt lördag i morron! Så vi spenderar natten med att köra datorrace, vi hade tävling om vems dator som startar upp sig snabbast, min vann! Behöver jag ens nämna hur otroligt stolt jag är?!? Vi sitter alltså med varsin skärm och glor, med munnarna så där erotiskt (läs slappt) öppna och tittar samtidigt på en gammal star trek film från 79 som går på tv. Ibland är livet bara helt fantastiskt underbart...
    lol!! Fan va kul.
    Pandan82 skrev 2009-09-12 03:15:24 följande:
    Vad är det för bil? Vad härligt det är med ny bil Jag och gubben var och tittade på den nya kia ceed igår och fick ett kanonpris på vår gamla i inbyte vid en eventuell affär sen skulle vi åka och storhandla tillsammans med resten av gbg på ica 421 och vi var så uppspelta att vi bara gick runt och flabbade och det kändes på allvar som att vi vunnit på lotto, fast det innebär att vi ska skuldsätta oss!! Jag brukar säga att samhället har lyckats bra med mig, jag får verkligen kickar av att konsumera fast jag har aldrig någonsin satt mig själv i liknande situationer som de som är med i Lyxfällan! ...så det blir nog en ny kia ceed när den kommer i diesel...
    Det blev en volvo v50.... Lite synd att vi inte heter Svensson ibland för vi passar in i mallen som handen i handsken!!
    Samhället har lyckats med oss också i så fall för vi kom just hem från shoppingen 2500 kr fattigare och superglada!!
    Snart blir det suchi till lunch och lite gos för idag fick jag utslag!!
  • Fru R

79a i gbg: välkommen!! Vi är på fjärde försöket (tror jag..) kör med stickor och nojar oss för fullt!

Den långa väntan är nu här! Dags för simmarna att göra sitt jobb nu! Heja, heja.
    Känns ändå skönt, även om det inte skulle bli något denna månaden, för nu vet jag lite mer när jag har äl och att jag faktiskt har ont väldigt många dagar före äl! Hade i och för sig inte gjort något om det nu blev denna månaden i och för sig .....

Nytt motto: Bättre att skratta än att gråta! Alternativt : hela mitt liv har varit en lång uppförsbacke, nu äntligen går det utför. (denna är för kortare dippar. ) ((är förresten snodd härifrån FL)

• Fru R
    Cinza skrev 2009-09-13 19:51:17 följande:
    Fru R skrev 2009-09-13 16:55:33 följande: Heja, heja, heja! Simma, simma, simma! Intressanta motton. De låter alldeles utmärkta för er normala människor. Jag som är mupp har mina alldeles egna
    Gött, fler som hejar!! Vad har du för egna citat då muppan??

79a i Göteborg skrev 2009-09-13 21:19:41 följande:
    Fru R: Hur känns smärtan du upplever före ägglossningen och var sitter den?
    Denna gången är det på höger sida. Jag känner av en molande värk med inslag av hugg... Fan, låter som en dålig skräckfilm ju....
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?