Inlägg från: Pandan82 |Visa alla inlägg
  • Pandan82

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Hej, hej!

Är ny på denna tråd, är det ok att hoppa på?

Har läst vad ni har skrivit och ni verkar vara så sköna, dock tyckte jag inte att det var roligt att läsa om alla tråkighetern ni varit med om =(

• Pandan82
    Cinza skrev 2009-08-06 23:57:12 följande:
    Du är så välkommen! Det är bara roligt om vi blir fler.
    Fröken Freken skrev 2009-08-07 08:48:00 följande:
    Hallå Fru R och välkommen Pandan!
    Tack, tack!
    Känns kul att kunna skriva av sig lite ibland. Jag kommer ursprungligen från Kungsbacka som ligger ca tre mil söder om Göteborg men bor sen ca fyra år tillbaka tillsammans med min man i Göteborg, närmare bestämt i Högsbo. När vi skulle flytta hit kan jag erkänna att jag gick med på det för att jag blev lovad att det bara skulle vara tillfälligt, att vi skulle flytta till en mer central adress efter ett tag. Men, men, det intressanta med livet är ju att det inte alltid blir som man först tror. Nu trivs jag som fisken i vatten och som det känns nu kan jag inte komma på ett bättre ställe att bo på.
    Nu har vi typ ett mål i livet som vi är inriktade på, att skaffa barn, precis som ni =)

Len Gbg skrev 2009-08-07 10:45:50 följande:
    Fröken Freken skrev 2009-08-07 08:48:00 följande:
    men jag har nyligen insett att kvinnokroppen är oerhört komplicerad och kan ha för sig en massa skumma saker som förvillar oss näst intill fördärvet!
    Jag håller fullständigt med, känner att jag inte ens orkar bli förvånad längre. Jag hade ett missfall i juni och fast det var jättetidigt så blev jag helt förkrossad och började störtlipa inne på ikea, ni vet så där så man skakar och bara ser ut som ett riktigt fån i andras ögon ; )
    Men nu kör vi på ny kula och hoppas få ett plus, nu, nu, NU!
    Kör med ägglossningstest just nu, ska nog ha om ca en vecka.

Tack för att jag får hänga på er = )
  • Pandan82

I helgen blir det först en tur till volvo-museet i torslanda, det är utställning med gamla volvobilar och så. Vi har en gammal amazon från 1968 som vi brukar glida runt i på olika utflykter, är förvånade mysigt faktiskt, det skramlar och puttrar lite både här och där, men i en gammal bil sänkt liksom kraven på en tyst förarmiljö osv.

Sen ska vi ut och snorkla, jag letade fram en gammal våtdräkt som jag tvingade på min man ; ) så nu har han inga undanflykter att komma med längre, han är nämligen en extrem badkruka och klagar jämt på att det är kallt! Ska bli kul att se hur det går =)

• Pandan82

Fru R skrev 2009-08-07 23:23:58 följande:

Panda82: Jobbigt med IKEA.... Då vill man verkligen bara dra något gammalt över sig! Men man kommer över det också, eller hur?!!? Vill också snorkla, men jag är nog den största badkrukan :-]
    Jag måste faktiskt säga att efter ikea och all känslomässig bergochdalbana som var de följande dagarna så känns det bättre, känner mig lite mer avslappnad, fast jag längtar jätte, jättemycket. Men är ändå väldigt tacksam över att det var ett tidigt missfall, tror det blir jobbigare ju längre man går!
  • Pandan82

Hello!

Börjar komma in i min lite mer deppiga period i månaden =( eller mer stressiga och paranoida kanske man ska säga. Snart ägglossning ni vet. För mig är det till en början okej, sen börjar jag tänka typ, "det är lugnt vi får se vad som händer". Sen blir tankarna mer påfrestande, "undrar om jag blir gravid denna månad?", "nu vill jag verkligen bli gravid, nu, nu, nu!" Sen kommer den eviga väntan (känns det som) att vänta på om mensen kommer =(

Men, men, nu väntar jag på ägglossning till att börja med, får se när ägglossningstestet ger utslag!

• Pandan82
    Cinza skrev 2009-08-13 12:01:57 följande:
    Hoppas det gått bra för alla med era försök. För min del är det bara att vänta ut blödning och vänta in ÄL som gäller. Trist väntan, men dessa veckor känns inte alls lika långa som de mellan ÄL och BIM. Kanske för att jag inte går och överanalyserar varje liten kroppsfunktion i jakt på symtom. Till helgen skall jag på träff med Spädbarnsfonden. Det är alltid lika trevligt och skönt. Hoppas ni får en trevlig helg!
    Haha, låter precis som jag! =)

Hoppas du med får en trevlig helg!

Har precis kommit hem från jobbet, slutade tidigt idag så nu sitter jag hemma och bara fiser och väntar på att gubben ska komma hem vid fyra så vi kan åka och storhandla! Tomt så det skriker i kyl och skafferi!
    Fick ett sånt där bonusbesked från ica idag, ni vet ett sånt som det står hur mycket man handlat för när man dragit bonuskortet. Det visade sig att vi under juni-juli handlat för 9400kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nog för att vi haft semester och velat äta lite gott ibland, men hallå, vi är bara två!!!! Skrämmande!
  • Pandan82

Hej!

Har varit borta ett tag, har flyttat med jobbet så jag har jobbat över en massa, både kvällar och helgen.

GRATTIS till Len Gbg och Fröken Freken, håller verkligen tummarna för er !!!!!!!

Själv har jag testat ägglossningsstickor i 14 dagar utan resultat =(
    Har min BIM den 27, får väl vänta och hoppas.

• Pandan82

Fröken Freken: Hoppas verkligen att testerna inte bara spökar med dig, hjälp vad knäckt man kan bli av sånt! Jag orkar aldrig heller vänta med testet til BIM, men denna månad har jag lovat mig själv att göra det, har ju inte fått något utslag på ägglossningstestet så jag ska skita i att plåga mig själv! MEN så träffade jag en tjej som sa att hon blev gravid trots att ägglossningstestet inte visade något!!! Får se hur det blir...
    BIM den 27 och jag har fått ömmande bröst nu, nej jag kommer nog plåga mig själv denna månad med....

• Pandan82

Fru R skrev 2009-08-22 14:11:32 följande:

Var förresten på stan i går en sväng på förmiddagen och det märks att man inte är ute och shoppar vidare mycket, hittade jättemycket fina kläder!! Synd att man inte kommer att kunna ha på sig dem för magen.. (not!)
    Haha, känner detsamma! Kom precis hem från en shoppingtur på stan, och hjälp vad mycket pengar man vill ha för att "komma i kapp" med garderoben. Känner att man börjar bli så där gammal så man inte riktigt hänger med längre!
    Köpte ett par jeans, min man skulle hjälpa mig med att hämta ett par jeans jag testade i en annan storlek och kom tillbaka med fel par, men de satt jättebra så det fick bli dem i stället. Och jag som aldrig hittar jeans och så går han och bara hittar ett par av en slump!
    Håller på och rensar ut bland alla jeans jag har hemma, och shit vilka grejer man hittar längst in på hyllan, har jag haft på mig dem någon gång!!!!!!!!!!!!!
  • Pandan82

Fröken Freken skrev 2009-08-22 16:42:18 följande:

Vill mest bara meddela att jag har fått mensen (när jag satt hos frissan) och det var faktiskt en större lättnad än vad jag trodde det skulle vara. Nu vet jag, behöver jag inte fundera längre. Har också förstått nu att min pms har blivit 100 gånger värre de senaste 3 månaderna så nu vet jag varför jag känner mig gravid varje månad. :o)Dock har vi beslutat att lägga bebisverkstaden på hyllan ett par år. Jag gillar inte alls det som sker med mig i väntan på bim och tycker inte att det är värt det. Jag vill fokusera lite på mig själv nu, komma i form och bli den smala läckra bruden Patrik en gång föll för. Skämt och sidor, jag vill gå ner i vikt och bli mitt forna jag, den jag var innan jag blev gravid med Cornelia. Så nu i höst är det träning och fokus på plugget istället. Barn får det bli när jag är färdig med skolan och vi kan köpa eget, har ingen lust att flytta redan om 2 år igen pga. att vi inte får plats i vår nuvarande lägenhet.Men jag glädjs så åt er som plussat och kommer att plussa. Hoppas ni får en härlig helg och hoppas du får kul på festen Fru R och att du får sova gott i natt också....Förresten ja, finns sjukt mycket snyggt ute i butikerna och jag känner mig inte redo för mammakläderna när jag ser allt fint som jag vill ha.
    Känns som att du har tänkt över det hela och kommit fram till något som du verkar nöjd med, hoppas det i alla fall!
    Sen måste jag säga att jag tyckte det var lite sorligt att det inte var någon liten i magen på dig, man hoppas ju att alla får som vad det önskar, fast det är ju inte alltid att det man önskar sig är samma sak hela tiden.

Önskar dig all lycka till med det du vill i livet! Hoppas du får en skön höst med massa go träning (jo, det är ju så att det faktiskt är skönt att träna, EFTER ett träningspass, men ångesten innan kan vara klurig ibland ; ) hihi ) och så klart att studierna blir roliga. Minns jag helt fel om det var du som skulle bli sjuksköterska???!!!???
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?