Augustibebisar 2008, del 8
Så nu kan jag berätta lite mer om bondgården, vilke tunderbart ljuvligt ställe.
Vi var 3 familjer som åkte dit, vi har barn i samma åldrar. Melvin och Noel är jämngamla med Elliot och sen är Nova och Liam några månader yngre än Sam.
Vi kom vid lunch på måndagen. Vi bodde jättefint, på ovanvåningen på det stora gula huset ni ser på bilderna. Det var superfräscht och riktigt trendigt. Där var 3 sovrum med barnsängar och dubbelsängar och gemensamt kök och toalett och ett TV-rum. Även en stor balkong!
Barnen (de stora) härjade helt fritt runt på den stora gården, de hade superkul! Det underlättar ju att de har kompisar att leka med. De hoppade på den stora studsmattan, matade grisar och getter (som de även fick gå in och klappa om de ville) gosade med kaniner och satt i traktorer
Det bästa av allt var ju de 3-veckor gamla goldenvalparna, de var ursöta. De fick man också gosa med som man ville. Sen var där hönor och kossor.
I stallet var 3 sto med deras föl, också helt bedårande såklart.
Vi fick rida och köra när vi ville, (om man var hästvan men det var vi ju 2 som var)
och barnen tyckte att det var urkul såklart. Tyvärr var där inga hästar till oss så jag fick inte rida själv. Den vita hästen var en conemara, en D-ponny som hon sa att vi kunde rida men jag tyckte att den var för liten. Kändes inte schysst mot hästen
Sen var de rätt slöa med så det hade ändå inte varit kul för mig att rida, men för barnen var det ju perfekt!
En jättefin lekplats fanns också på gården, och på lördagen var vi ute i skogen och plockade flera liter blåbär Gott!!!!!!
Vi grillade på kvällarna och drack vin, det fanns massa bord på gården. Ja det var hur mysigt som helst kan jag säga.
Här kommer en länk till mina foto, det är 30 st så jag kan inte lägga in bilderna här
www.familjeliv.se/Hem/lina_s/galleri.php%E5rd&page=1