Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Heidi
    Va skönt att begravningen blev så fin och ljus! Och modigt av di systerson, sådant brukar ju vara väldigt uppskattat. Jag sjöng på min morfars begravning och på hans brors minnesstund, minns jag, men då var jag ju tonåring. Starkt av en sjuåring! Hoppas att ni kan minnas alla fina stunder nu och berätta för F vilken fin morfar han hade!

• Vilda Tiger

Jag var ute och lekte med Lyckeli i sandlådan. Fram kom grannens pojk, som rä fyra och väldigt förtjust i Lyckeli. Det slutade med att jag pratade med hans mamma (hon är jättetrevlig) och gick hem med en köksgrind, en barngunga att ha precis utanför dörren, en pool och ett par mockasiner... Grinden får vi låna men det andra fick vi. Så kan det gå!

• Vilda Tiger

Luzor
    Ja, de är bra. Gungan har tydligen vandrat runt, den kommer från en annan granne från början. Bra att man kan låna ut eller ge vidare, istället för att alla ska ha var sitt ex av varje pryl.

Ikväll drar vi till landet. Vi hörs igen på måndag!

• Vilda Tiger

Lina
    Elliot och Sam är så NEDRANS söta! Jag förstår att du är jättestolt över dem.

Heidi
    Jag skulle föredra en dagmamma och vi ska kolla upp det inför nästa höst, då det är dags för Lyckeli att börja dagis. Under hösten och våren verkar det bara bli två dagar i månaden som både jag och Marcus jobbar samma dag, och då kan Marcus pappa ta Lyckeli. De bor bara 300 meter från mitt jobb så det piece of cake att kasta in henne där på vägen och hon trivs så himla bra hos dem. Jag är faktiskt glad att vi har kunnat lösa det på sådant sätt, att båda jobbar halvtid (eller - Marcus jobbar halvtid och jag 67 %) och att Stig kan ställa upp. Jag hade fått lite ont i hjärtat att lämna på dagis redan nu, om jag ska vara ärlig. Men jag kanske är väldigt blödig?

Den där dieten hade jag aldrig pallat. Jag kan inte äta så sällan OCH jag hatar kaffe. OCH jag käkar inte kött. Dumt att ens försöka då. Jag kör vidare på Hallons diet och orkar helt enkelt inte ta tag i det just nu. Jag är så nere och TRÖTT hela tiden. Tror det rä någon slagt post-reaktion efter hela året plus att vi ju väntar på besked om knölen Marcus bror tog bort var cancer eller inte. Borde få veta om en vecka.

Amelie
    Duktiga Robin som charmar barnvakten så!

Jucea
    Jag hoppas verkligen att Ted blir hjälpt av Kåvepeninet! Usch för att ha ont. Härligt att sysslingen kom! Berätta vad det blev för bebis; blev det en Loveli, som de talade om?

Tänder - jag såg igår att tand nummer fem är på väg här, och då kan det ju ge förklaring till varför hon har sovit lite mer oroligt det sista.

Jag är rätt glad att Lyckeli inte går än. Hon har ju tagit några steg och hon går längs möbler, men jag tycker gott hon kan vänta med att gå helt fritt ett tag till.

Vi kom hem fram landet nu ikväll. Jag har nu fem liter blåbär i frysen och två i kylen, och vi har haft det jättebra. Förutom att jag idag har haft vajsing på insulinpumpen så jag har legat skyhögt i socker. Jag måste byta ut hela kittet nu ikväll och hoppas att det är något där som har ställt till det. Annars vet jag inte vad det kan vara. Som tur är har jag haft med mig en engångsspruta som jag fått använda idag, och ta insulin direkt med den i magen.

Ska packa upp och slänga in några kort på bloggen.

• Vilda Tiger

Jularp
    ÅH! Det lät ju skitmysigt då jag läste i länken. Dit åker vi på semester nästa år, tippar jag! Tack för tipsen och hoppas att ni får det jättemysigt.

• Vilda Tiger

Hahahahaha! Jag skrev Jularp istället för Lina.

Hallon
    Men sådär känns det ju ibland. Min svärmor säger ofta att "man fååååår känna att man är trött på sitt barn ibland! Det är heeelt naturligt, och det går över." Och visst har hon rätt. Det är ju inte BARNET man är trött på men jag man kan vara trött på omständigheter som gör att man känner sig låst eller inte får sova som man borde. Men du ska se att My snart lär sig gå och sedan kommer hon nog att vara mer nöjd och sova bättre ett tag.

Idag ska det regna hela dagen. Jag ska passa på att göra inomhusgöra; beställa kort och handla. Och kanske hinna fixa lite i Lyckelis album. Och så tvätta, jippi!

• Vilda Tiger

Lille
    Ja, det skulle nog vara uppskattat redan nu så Lyckeli älskar djur (hon springer fram med ett glädjetjut då hon ser grannens hund, hållandes min hand. Ja, inte hunden utan Lyckeli.) men nästa år är det ju ännu bättre då hon kan gå själv och förstår att vara mer försiktig med djuren.

• Vilda Tiger

Jag tycker också det skiljer sig mycket. Nu har Lyckeli ett par sommarskor i storlek 19, ett par gympaskor i 21 och ett par stövlar i 22, som hon kan ha om hon har raggsockar i också. De i 21 är lite stora men sitter ju på bra då det är kardborreband att knäppa med.

• Vilda Tiger

Melva
    Nä - att tälta i just det här vädret är väl inte det mest optimala... dagsutflykter kan vara nog så roligt då.

Själv ägnar jag dagen åt att tvätta. Gott att få det gjort. Och handla mat, men det gillar jag ju att göra så det är nästan ett nöje.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8