Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Goooood morgon! Sova till halv tio, när gjorde jag det sist? Väääldigt länge sedan. Nu lade vi oss inte förrän halv två så mycket sömn var det inte, men det gör mkt att få sova de där morgontimmarna, tycker jag.

Hallon
    Ska ge mig i kast med din blogg alldeles strax. Måste säga att den där nya minen My har lärt sig är UNDERBAR! Såg den härom dagen.

Sthlm
    Mina är exakt som innan, men jag kunde ju heller inte amma. En liten B-kupa, känns lagom.

• Vilda Tiger

Lina
    Det låter ju underbart med det där tomatplejset! Det är jättefint att ha olika sorts minitomater i salladen, och jag antar att barn lättare äter grönsaker då det ser lite roligt ut OCH de har fått vara med och plocka själva. Men det gäller väl mer äldre barn, som Elliot, då de förstår att de kan välja. Lyckeli älskar grönsaker och frukt, som tomater (gärna tillsammans med smörgåsgurka, för det har jag på mackan då hon ska smaka, och hon verkar gilla det), ananas, nektarin, melon, majs, ärtor och så vidare i en lång radda. Gurka var poppis i början men nu är det så svårt för henne att äta det, då hon vill TUGGA. Jag fnissar lite då jag rätt ofta hittar hela majskorn i hennes bajs. Uppenbarligen har hon inte tid att tugga så noga. Ojdå, det här började i dina tomater och slutade med majs i bajset... Måste få säga att dina barns vampyrtänder är utomordentligt söta med.

• Vilda Tiger

Mareld
    Har inte varit där så jag kan inte ge några tips. Däremot ska jag och M åka med hans lillebror och tjej till Sthlm i december och se på Killinggänget på Dramaten. Ska bli skoj! Det är våran vinter-grej för i år.

Hallon
    Gott att få hem examenspapprena!

Kvack
    Duktigt att städa... jag måste göra ett ryck till ettårskalaset på onsdag, men som tur var tog Marcus det värsta igår, så det ärbara lite småplock, dammsugning och att damma kvar sedan.

Va va det mer...

Jo - Lana
    Tröttsamt att han inte sa det innan! Förstår att du är frustrerad då. Men han hinner kanske ändra sig? Hur går det på hans jobb, vet ni mer?

• Vilda Tiger

Melva
    HAHAHAHAHAHAHA! Men det kunde jag ha sagt innan, även om jag inte har sett filmen, så hade du sluppit lidandet att se den. ALLT med J-C van Damme är URK och BLÄÄÄ och rent miserabelt.

Idag ska vi iväg till Högsäter på syskonträff, vi åker vid halv elva då Lyckeli ska sova. Hon gillar fortfarande INTE att åka bil; man får roa och sjunga och ha sig om hon inte ska visa sitt missnöje högt och tydligt. Fler som inte gillar att åka bil?

Vikt? Jag är väl eg och pendlar på plusvikten, plus minus några kg, men nu är det så långt på plussidan som jag inte varit på många månader. Jag har helt tappat motivation och tycker mat är aptråkigt att laga, så jag bara äter skräp. Måste ur det... Hade jag haft någon mirakelkur hade jag sluppit mycket ångest. Jag VILL inte vara så fixerad vid vikten, för jag tycker inte det rä värt det, men så sitter jag ändå där och glor på valkar framför spegeln. Suck.

• Vilda Tiger

Lina
    Samma sits som du då... plus fyra kg. Fy fan säger jag, det stinker att man kämpar och kämpar och sedan, då man unnar sig liiiiite gott, då bara brakar vikten upp igen. Bajs.

Ang present så ska Lyckeli få en typ av piano-leksak av oss. Man drar på rullar nedanför tangenterna så kommer det ljud. Svårt att förklara, men jag tror hon kommer att gilla den.

Melva
    Förstår att du är ledsen då, när L har fått tiden. Men en tid kan man alltid få senare igen, jag tycker ni båda ska vara totalt överens och bestämda för att gå igenom den här saken. Jag har för mig att det är vastektomi (hmmm, stavas det så?) som man kan ångra men inte en sterilisering. Eller? Dumt att göra ngt förhastat iaf.

Sthlm
    Jamen det tar säkert jättemycket på kalorierna då man springar efter tre barn! Avis på att du har gått ner ner men antar att du har jobbat för det då tre barn som sagt kräver sitt.

Va va det mer... hm. Har glömt. Har syrrans unge här tills imorgon, han åkte med igår, så det kommer vara fullt ös här idag. Han är Lyckelis största fan men han är även autistisk så det är en del pyssel och knep för att få allt att funka då man inte är van. Dock är han superenkel att ha att göra med; alltid glad och roar sig själv mycket. Mest jag som är lite nervös, tror jag, då jag är ensam med barnen. Marcus åkte till jobbet idag och får ledigt några timmar imorgon för att åka hem och vara med på kalaset. Min strumpa fyller ETT ÅR!

JO - igår var det överraskning på G. VI skulle inte alls bara grilla occh sitta och snacka hos brorsan, utan han tog med oss till Dalslands aktiviteter! Där fick vi åka jättegunga (upp massa meter i luften och sedan släppa en spärr så man gungade fram och tillbaka) och Europas längsta zip-lina. Man hängde i en sele och åkte i en 600 meter lång vajer, och det klart läskigaste var ju att stå på rampen, 6 meter upp på en ställning uppe på ett berg, och kasta sig ut! Men GUD va härligt! Jag ska visa kort sedan.

• Vilda Tiger

Ja, imorgon fyller Lyckeliten ett år! Stora strumpan!

MissH
    Jag tror det är förståndigt att gå ner en del mellan barnen, för jag tror själv att det är lättare att komma ner till en bra vikt sedan, efter alla barn, då. Men det är bara min egen teori. Jag ligger två kg plus från det jag vägde innan jag plussade, ungefär, och det är väl okej, men jag har ju massa övervikt då. Menmen - jag önskar dig lycka till och jag tror verkligen att du kommer att lyckas att gå ner de där tio kilona till jul! Hoppas jag kan smittas av din inspiration och gå ner lite jag med...

• Vilda Tiger

Tusen tack för alla grattis! Trots Marelds begäran om en detaljerad beskrivning av dagen tar jag en snabb-variant för jag är trött.

Vaknade och myste med Lyckan själv då Marcus jobbade. Klockan två kom alla och Marcus hade fått ledigt mellan två och åtta, så hans pappa hämtade honom. Klockan tre dukade jag fram Lyckelis egen tårta (bilder finns på bloggen nu; troll.bloggagratis.se) och efter sång fick hon äta bäst hon ville. Då åt vi andra smörgåstårta som jag slavade med under förmiddagen, då Lyckeli sov. Vid halv fem var det dags för efterrätt: Kladdkaketårtor med jordgubbar och glass.

Lyckeli fick mängder av fina presenter! Verkligen allt var jättebra, men framför allt har hon haft en rolig dag med massa bus med kusiner, roliga lekar ute i sandlådan och ett mycket glatt humör.

Så - en jättebra dag!!! Är så glad att den blev så lyckad.

Hallon
    Ngt sp som har hänt?

Sthlm
    Förstår att det känns ruttet! Fy- man behöver ju komma ut då och då.

MissH och Lille
    Det tär på en då man har jobbiga nätter... Lyckeli äter en gång mellan fyra och sex, hon har bara hoppat över det två ggr. Men vi tycker inte det är så jobbigt att gå upp och ge henne vällingen, hon får dock nu bara 100 ml. Förr var det 200. Så snart ska vi minska till 50, sedan ta vatten eller iaf tunna ut den så hon till slut slutar helt. Men ingen brådska.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Ja, man undrar ju... jag inser vilken tur jag har som har svärföräldrarna så nära. Jag tycker det är så tråkigt att far- eller morföräldrar skyller på ngt för att inte "behöva" umgås med sina barnbarn! Det ska ju vara livets efterrätt, men jag antar att inte alla känner så. Nu menar jag inte att din svärmor känner så! Men jag har en mamma själv som inte alls tycker det är roligt att leka med varken oss barn då vi var små eller sina barnbarn nu. Hon passar hellre sina barnbarn då de är stora nog att leka själva, men hon lagar gärna mat och donar kring sådant. Men inte just leka... konstigt!

Lille
    ÅH! En bra natt var ni värda! Härligt!

• Vilda Tiger

MissH
    Jag skulle nog tycka tvärtom, att GUD VA SKÖNT att han kryper istället. De slår sig inte alls lika mkt så som när de går, tror jag, utan håller sig på backen, mer stadigt. Och många barn tar till krypet även då de kan gå, om de vill någonstans fort. Det dröjer ju innan de kan springa men krypa fort kan de flesta ganska snart efter de fått in kryptekniken. Va härligt med en bra natt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8