• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • goshheidi

Igår ställde sig Felix upp för första gången utan att hålla i sig i något. Han fick massor med applåder och beröm utav mamma och pappa :) Och då gjorde han det igen flera gånger efter varandra :) Men idag orkar han nog inte göra mycket....stackarn....

• linn78

hejhej alla! här sitter jag nu på jobbet känns helt ok men jag har jobbat ett jättelångt pass som första pass - från kl 8 igår morse till kl 17 idag... Fast Axelfisen har det bra hos mormor, där får han ju uppmärksamhet h e l a tiden, hihi. När jag kommer hem ska vi gå på marknad i byn och sen är det fest på kvällen. Till helgen åker vi till Karlstad på bröllop. Hoppas det går bra, det är ju ca 6 timmars bilfärd och A är ingen bilälskare gråter mest hela tiden tyvärr...

heidi: duktiga Felix!! Axel har ställt sig själv i någon vecka nu men inte när någon annan ser så jag vet inte om dom tror oss Stackars er med dunderförkylning...

Lina: han är sååå fin lille Sam!!!

• Rimfolina

Ester står själv en stund om man ställer henne upp men sen sätter hon sig ner igen...

Tack, Heidi!

• Vilda Tiger

Linn
    Hoppas bilresan går bra då. Lyckeli gillar INTE att åka bil, liksom Axel, så vi försöker åka då hon ändå ska sova. Och så får man ha barnsånger, majskrokar, leksaker, böcker och ett mycket gott humör med sig.

Lina
    Du tar jättefina bilder! Vilken idyll.

Heidi
    Usch, att känna sig febrig på sommaren är så himla jobbigt. Fy, stackare.

Luz
    Jag vet inte hur det funkar, sorry. Synd att de har blivit sjuka också.

• sthlmstjejen

Linn: Frida gillar inte att åka bil, hon blir åksjuk och alltsom oftast kräks hon så vi försöker att åka så lite som möjligt.

Rimfo: Håller tummarna att det inte blir nåt mer kräkande!

Frida har precis lärt sig att stå mot möbler, enligt bvc-läkaren var hon sen i utvecklingen. Tur att det är tredje barnet så att man inte blir orolig

• luzorsus

så här var det:
    Eftersom jag har Fp så måste jag vara med barnen...jag ska alltså inte vara bortrest då,då har jag ingen rätt till FP....
    Hade jag haft med mig lilltjejen som jag får FP för och stora tjejen hade varit hemma med farmor medans mannen jobbat , så hade mannen kunnat vab:a om stora tjejen blivit sjuk och mannen varit tvungen att fara hem från jobbet då farmor inte vill ta hand om sjukt barn så klart...

Men det fixade sig utan vab..

• Melva

A har släppt taget ett par gånger, men sätter sig ner efter två sekunder. Han är långt ifrån att stå själv. Han går ut med möbler och så dock.

sthlmstjejen: fast är det så sent då? egentligen? även det är ju en individuell sak tycker jag.

Jag är på urdåligt humör idag. Skulle ju städa och plocka undan, men har ingen lust med något. Orkar knappt med mig själv, än mindre barnen. Stackars dom som får stå ut med mig några timmar till...

A är så hes efter allt skrikande dom senaste dagarna att han låter som ett monster, mellan skriker och gnäller än mer och äldsta retar mellan mest hela tiden... Jag har inte tålamod för det här idag.
    Men A har iallafall ätit som vanligt, druckit extra mycket och inte varit lika gnällig idag som igår.

• Vilda Tiger

Melva
    Oooooh, en SÅN dag. Fy, jag hatar dem. Jag kan med ha dagar då jag inte orkar vara trevlig, glad eller påhittig utan bara vill vara i FRED! Det händer inte jätteofta men då och då. Du får muta med en glass och försöka sätta dig ner så fort det bara går, om så bara några minuter, för att bara blunda och tänka glada tankar.

• sthlmstjejen

Melva: Jag tycker inte att det är ett dugg sent trots att äldsta tjejen gick vid denna ålder. Alltså, man fokuserar så mkt på det motoriska när de är i den här åldern men talet och förståelsen då? F förstår jättemkt och kan faktiskt 4 ord

Varför är du på dåligt humör? Hjälper terapin för maken? Att nån annan säger samma sak som du sagt hela tiden?

• lille08

Ja visst är det lätt att man bara ser och jämför det motoriska som barnen kan i den här åldern. Men alla är olika och lär sig i sin takt. William är inte direkt tidig av sig, men han lär sig hela tiden nya saker så jag oroar mig inte. Det är först nu de senaste veckorna som han kan krypa runt och nu det sista försöker han även ställa sig vid saker (fast än kommer han bara upp på knäna, balansen räcker inte riktigt hela vägen upp).

Men när det gäller att förstå saker och ting så är han rätt så framåt. Det märks att han förstår mycket nu när man pratar med honom.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8