Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Har lagt några nya bilder i bildgalleriet om någon vill och kan länka... Annars finns det fler på facebook!

• Rimfolina

Lina: Tack för försöket, iaf!

S u s s: Ester sover en eller två gånger, det är lite olika. Hon vaknar dock ungefär samma tid oavsett om hon sovit en eller två gånger dagen innan.

• Rimfolina

Stora kramar till er, VT och Heidi! Kan inte föreställa mig hur det känns med hotet om ännu en drabbad i familjen. Tänker på er! VT, tyvärr hade ingen av oss kamera, det var en spontanträff när jag ändå var i stan.

Har flyttat med jobbet idag, fem timmar med 3 släp och 5 grabbar inhyrda från ungdomshockeyn. Dessutom har vi hittat en fin, nybakad förskollärare som vi har anställt! Hurra, i natt ska jag sova gott!

• Rimfolina

Heidi: Vad härligt att få ha riktigt roligt en stund! Hoppas verkligen att ni får ett plus nu. Som de andra säger, man måste tillåta sig att vara glad för saker även om man sörjer annat... Det är ju en stor lycka att kunna ta tillvara på ljusglimtarna när det känns som mörkast. Sen kan det ju också ta ett tag innan man känner den stooora glädjen men den infinner sig ju helt säkert!

Carina: Fixa ett test nu så vi får veta hur det står till!

• Rimfolina

sthlm: Grattis på födelsedagen!

Melva: Tack, de mår mycket bättre! Har båda på Movicol junior fortfarande men bara varannan dag (för att förebygga förstoppning).

• Rimfolina

Melva: Hoppas att ni löser det på ett bra sätt tillsammans, ni kan väl i alla fall skjuta upp det tills ni har hunnit fundera klart.

Buschi: Har kommit ner under plusvikten jag hade med ettan, hade fyra kilo kvar sen första graviditeten när jag blev gravid med Ester. Har gått med i viktklubb och tappat 10 kg sen i mars men nu sen ca 3 v går jag lite uppåt igen. Så är det med sommar! Tänkte försöka ta tag i det när man kommer in i rutinerna lite bättre efter sommaren.

lille: Hoppas att du snart får svaren! Håller tummarna.

Lina: Tack för alla presenttips! Det är så svårt när man har barn sen innan, de har ju liksom allt redan. Ester behöver lite kläder som är typiskt somriga/vintriga eftersom Tyra är vinterbarn och hon sommarbarn.

Känns som att jag inte riktigt orkar hänga med just nu. Har lämnat jobbdatorn på jobbet nu och hinner/orkar inte sitta vid datorn på samma sätt på kvällarna nu heller. Lånar P:s dator nu, han är ute och målar altandörren. Hoppas att ni alla har det bra i alla fall!

• Rimfolina

VT: Grattis i förskott till Lillstrumpan, kan inte garantera att jag hinner in imorgon!

Idag har Ester tagit sina allra första steg... Bara ett par men ändå. Hon skulle kunna men hon är en liten fegis.

• Rimfolina

Grattis till lilla Lyckan!

lille: Nej, Ester äter inte på nätterna. Slutade ett tag efter att jag slutat amma, hon kanske var 9 månader eller nåt sånt.

Lana: Ester får sova i spjälsängen till vi flyttar ut henne från vårt rum. Eller, det kanske blir ännu längre, beroende på när vi flyttar henne. Hon kan ju sova i den till den blir för liten eller hon börjar klättra. Har dock en annan säng på lager...

Ester har sovit hela natten i sin säng! Jag och Tyra klev upp runt 6:15, sen väckte jag P kl 7 när jag skulle åka och då sov hon fortfarande. Härligt! Jag vaknade en kvart före väckaren!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8