Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Melva: Ja, mitt tips är att göra som min kompis gjorde att hon fokuserade på nåt helt annat än barnen. Ja, inte så att hon struntade i de hon hade men hon hade stort fokus på sin utbildning och då kändes det också mer rätt att ha "bara" 2 barn eftersom hon var så inne i studierna.

Att ni inte har sex nu tycker jag är väldigt moget av er. Innan jag fick prevmedel så hade vi inte heller sex eftersom vi båda avskyr kondom, men jag är säker på att vi chansat och haft avbrutet om inte lilla F blev till så

Jucea: Vilken intressant bok måste jag säga!

Just det ja, F äter nu ingen burkmat alls och äter helt själv. Dvs plockar matbitar själv eller äter tex yoghurt med sked. Skönt att slippa burkar tycker jag!

• sthlmstjejen

lille: Ja spännande att se om det blir en kille till!

Jag tycker att det är så häftigt att det faktiskt finns grundläggande olikheter mellan könen redan när de är små (vissa hävdar ju att det inte finns det) Som min mellan älskar motorcyklar och bilar, att spela fotboll etc och ändå har han möjlighet här hemma att leka med dockor och dockvagn etc som stora alltid älskat att göra. Vi har inte uppfostrat dem olika, så det är kul att se att det finns skillnader. Får se vad lilla F kommer att gilla.

Vad ska man hitta på idag då, andra dagen med gråmulet väder? Usch vad trist det känns, och mannen jobbar och kommer inte hem förrän 19.

• sthlmstjejen

carina vad tror du om mig då? När kommer 4an och vad blir det?

Lina: Haha, ja det var inte katastrof att jag blev gravid men samtidigt så tyckte jag att det var lite väl tätt, hade gärna jobbat lite mellan barnen. Men nu när F är större (och mellan också) tycker jag att det går allt lättare, men i början var det väldigt tufft.

• sthlmstjejen

Carina: Hoppas du menar september om några år Och tvillingar! Börjar nli lite nervös redan nu

• sthlmstjejen

carina: ok men det låter lovande och faktiskt inte helt osannolikt. Ska åka utomlands till mannens hemland Serbien nästa sommar och innan dess vill jag INTE vara gravid. Och en kille till vore kul, 2 av varje

• sthlmstjejen

Hur är det med dig Melva idag?

• sthlmstjejen

Rimfo: Tror att du får en till om kanske 4-5 år, men jag bara gissar är ingen spåtant

• sthlmstjejen

lille: Men vad ofta han är sjuk, har ni kollat upp att det inte är något annat fel på honom? Min mellan har mkt lättare att bli sjuk än de andra och han har stora halsmandlar och en stor polyp som bidrar till det. Nu ska han operera bort polypen (som sitter bakom näsan) och minska halsmandlarna så ska han hålla sig friskare. Kanske värt att kolla upp lite sånt?

• sthlmstjejen

VT: Välkommen hem! Har saknat dig i tråden. Vad jobbigt med ett nytt cancerfall, hur mkt ska ni behöva gå igenom? Hoppas på det bästa svarsresultatet iaf!

Carina: Ja du får spå dig själv om du är gravid Personligen så tror jag att det är lite tidigt att känna av illamående än, men vänta en vecka o sen testa så får du se

• sthlmstjejen

ok Carina, fattade inte att du fått ett plus, kan man få det så tidigt?!

Melva: Skönt med en paus ifrån allt, det hjälper att komma ifrån. Jag skulle också behöva komma ifrån men det verkar svårt. Maken jobbar 6 dagar i veckan denna månad och hans mamma som skulle kunnat vara barnvakt är bortrest så det känns lite tufft, får försöka göra lite utflykter så tiden går fortare.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8