Mareld (och andra intresserade),
Tack för påminnelsen! Jag läste det, men kunde ju knappt svara på inlägg i nya huset där vi har varit hela veckan, så då faller saker lätt i glömska!
Jo, vi har köpt nytt hus. Ett hus till... Vi har inte sålt vårt vanliga hus, och ska väl inte heller göra, iaf inte på ett tag.. Det nya huset ligger hem-hemma (Östergötland, lite utanför Linköping) och tanken är att vi ska kunna bo en hel del där nu under föräldraledighet osv, för att känna p på riktigt om vi vill flytta hem igen, eller om vi lika gärna kan bli kvar i Växjö. Jag längtar redan hem som en tok, så vi får väl se om det blir som man förväntar sig!
Huset vi har köpt är ett totalt renoveringsprojekt. 31 år gammalt, och inte gjort ett skit med under den tiden. Plus att det är fukt och mögel i grunden som ska saneras. Så det vi har gjort hela veckan (Ph har gjort) är att riva upp alla golv i hela huset, och alla golvreglar osv, så det bara är betongplattan kvar. Sedan kommer en byggfirma om några veckor förhopppningsvis och sanerar och bygger upp fuktresistent grund igen, så vi kan lägga nya golv osv. Ja, sedan på köpet så försvinenr ju kök och badrum och allt sånt då såklart, så det är bara att börja bygga sen när man har golv igen!
Nu när vi är där så bor vi i biarean, som är en tillbyggnad med garage, hobbyrum, bastu, groventre, tvättstuga och dusch. Så det funkar jättebra! Det ska renoveras också, men inte lika omfattande, utan det tar vi så fort husdelen är klar och vi kan sova där inne istället!
Huset är inget fantastiskt hus annars, en helt vanlig tråkig enplansvilla i trä och tegel. Men vi fick bra pris, och kan göra en bra vinst då vi kommer renovera det mesta själva! Och tack vare rotavdraget!! Så förhoppningsvis är det en bra investering!! och området är kanonbra med bra grannar! Tanken är också att huset funkar om vi vill flytta hem permanent, både i storlek och avstånd till Linköping där vi isåfall troligtvis hamnar med jobb. Vui har ju fått värderat huset i Småland med vinst, och om vi får ordning på nya huset och trivs bra så är det inte helt omöjligt att vi kör en ny värderingsomgång och evt lägger ut annonser på huset i Småland i vår/sommar för att se vad vi kan få för det! men men vi får se Med mitt jobb går det alltså apdåligt som du kanske förstår. Facket ska nu se om de tror det är processbart och isåfall yrkar de på stort skadestånd och drar jobbet till rätten då... För vi kunde inte komma överrens i förhandlingarna vi hade! Håll tummarna att de kan processa och att jag isåfall vinner! Skulle vara skönt att få lite lön för mödan, för det har verkligen varit ett heltidsjobb att käfta med den där arbetsplatsen!!!