Augustibebisar 2008, del 8
Carina: Hon bajsade väldigt löst i går morse men det gjorde ju Ester också trots förstoppningen. I övrigt har hon inte bajsat sen... fredag, kanske. Minns inte när hon bajsade normalt senast.
Carina: Hon bajsade väldigt löst i går morse men det gjorde ju Ester också trots förstoppningen. I övrigt har hon inte bajsat sen... fredag, kanske. Minns inte när hon bajsade normalt senast.
Tack Carina! Vi har träffat fem läkare den senaste månaden så jag börjar ha hört det mesta ett varv, känns det som. Ibland en del tvetydigt, t.ex. att få microlax utskrivet i 15 dagar på VC för att sen få höra på barn att man inte ger det till barn eftersom det är så smärtsamt... Kul! Nu ska vi i alla fall testa klyx på båda vid behov och hoppas att vi slipper mer kräk. Tyra har bajsat idag men vi ska nog ändå testa klyx. Ester var ju förstoppad trots att hon bajsade typ 4 ggr/dag.
Melva: Jobbigt med irritation och svullnad men tur att det snart går över! Bra att ha nån som sponsrar vaccinationerna. Låter helmysigt med bio!
Själv ska jag också lyxa ikväll, 80 minuters yogamassage...
Nu kommenterar jag en sida i taget så jag inte tappar bort mig!
Sthlm: Tack! Skönt att det känns bättre! Och grattis till bra sex!
VT: Tack!
Inget kräk idag! Hurra!! Ester har bajsat tre gånger och Tyra har fått en klyx.
Grattis Lana!
Sthlm: Glömde, jag är 30! Och jag känner mig inte särskilt gammal!
Heidi: Stackars F... Vad fick ni för penicillin?
Lina: Vilken härlig dag du verkar ha haft! Och 32 är väl ingen ålder...
Åh, Mareld! Får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg. Med så mycket kärlek som du har för din familj kan ingen fara illa! Du ska se att det ordnar sig till hösten, Julia kommer att fixa det jättebra och ni får se till att ta hand om varandra så gott det går tills ni får lite mer tid över. Ett barn mår bra när föräldrarna mår bra och även om du tycker att det känns jobbigt nu så kommer du vara glad över att du har ett jobb så småningom! Hoppas att det snart känns lite bättre! Du och D får försöka hinna skriva lappar till varandra i alla fall. Stooooooor kram!
Carina: Tack!
KaOl: Nej, man är inte äldre än man gör sig! Här inne känns vi ganska jämlika trots olika åldrar.
Kommenterar en sida i taget igen.
Kvack: Grattis till stora tjejen!
Melva: När i januari fyllde du? Vi är mao hyfsat jämngamla, jag fyllde 23 jan.
Lina: Jag känner igen det, här har vi rätt ofta två tjejer till salu! Speciellt nu när de har varit sjuka och trötta så har båda varit som iglar på mig och pappa har inte funkat och Tyra sparkar och puttar Ester så att hon ramlar bara hon kommer i närheten... Bit ihop! Du är inte ensam!
jucea: Rekommendera gärna om du hittar nån bra!
Carina: Jag tycker som VT, skaffa inte fler barn med honom om ni inte har det bra!
Vet ni vad? Jag är inte föräldraledig längre! Det slog mig igår att nu ska jag jobba heltid och inte få vara hemma med mina älskade ungar längre... Iofs kommer jag ju att ha dem på jobbet snart men ändå! Jag har nästan glömt hur det är att jobba heltid, har ju varit hemma med barnen i 2,5 år. Hjälp!
Har inte hunnit kika på alla era bilder ännu, ska göra det vid tillfälle. Har lagt in några nya på facebook om nån vill kika.
lille: Driver en privat Montessoriinspirerad förskola tillsammans med ett par andra tjejer. Det kommer att bli roligt men just nu är det så sjuuuukt mycket strul med kommunen och den nya lokalen...
Amelie: Japp, äntligen är de friska från öroninflammationer, magsjukor och förstoppningar!
Jaha, det här gällde alltså sida 25...