Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

KaOI: Trevligt med nya underkläder, tycker om att shoppa det men hatar att ha det

VT: Kram till dig!

Nu sover F och kl 14:30 ska jag skriva på papprena, sen har vi lägenheten!!

• sthlmstjejen

RosaNapp: Abort kan du göra till v 18 MEN om du gör det efter v 12 så måste du föda ut fostret och inte göra ett kirurgiskt ingrepp som man får göra innan man är i v 12.

Jo vi fick lgh jättesnabbt men det var i bostadssnabben så det är "först till kvarn" som gällde. Hade den legat på vanliga lghordningen så hade det varit minst 8 års kötid.

• sthlmstjejen

Carina: nej medicinsk abort kan du göra innan v 9 sen mellan v9-12 kirurgisk och därefter föda ut fostret.

• sthlmstjejen

RosaNapp: Tycker iofs inte alls att du är pessimistisk, utan att du hela vägen varit optimistisk och försökt lösa det men att L hela tiden varit pessimist och skulle ha sin vilja fram helt! Och du ska absolut inte göra abort för hans skull, som han har betett dig! Det kommer du att ångra för resten av livet...

VT: Jobbigt att vara förkyld, du får se till att vila så mkt som möjligt, om det går!

Själv blir jag nästan aldrig sjuk "peppar peppar ta i trä". Alla i familjen kan vara snoriga och febriga men jag brukar hålla mig frisk, tur så att jag kan ta hand om alla

• sthlmstjejen

RosaNapp: Ja om det är som Mareld skriver att du pratar om att gå på abortsamtal för att göra L mer positiv till att behålla barnet tror jag att det är fel väg att gå. Han blir nog endast mer positiv om du genomför aborten, som jag förstått hela tiden att du inte kommer/vill göra.

• sthlmstjejen

VT: F har också sovit uselt i natt, jag har varit vaken sen 4 och kan inte påstå att jag är pigg. Usch! Och jag vet att det är en kindtand på g, kanske är den som spökar då?

RosaNapp: Ja, klart att varje historia har två sidor. Och vi känner ju dig och förstår dig bättre än L. Samtidigt har jag ju tidigare sagt att jag förstår L också. Han ville ju verkligen inte ha ett till barn, så hur lätt kan det vara för honom att helt lätt acceptera ett till?

Kvack: Vilken liten grupp, låter mysigt. F kommer gå i en grupp med 13 barn, kanske i mesta laget men jag tror att det kommer att gå bra ändå

• sthlmstjejen

Angående gosedjur så har F en Ior som hon älskar, hon brukar suga på hans öron när hon ska sova (ja hon har ingen napp, haha). Har köpt en till som hon kan ha på dagis för jag vill inte att "hemma-Ior" ska komma bort.

Är det nån mer som har barn som fejk-gråter? Så fort hon inte får som hon vill sätter hon igång världens tjut och sen när hon får det hon ville ha tystnar hon direkt. Men innan låter hon som världens siren

Rosa; Hur tolkar man Ls beteende att han låser in sig på sovrummet? Deprimerad?

• sthlmstjejen

F sover också en gång om dagen, 11-12 ca och det verkar räcka. Känns skönt att hon bara sover en gång om dagen nu när hon ska börja dagis. Hoppas att hon orkar hålla sig vaken till 12 när de lägger sig där.

Lina: Jag kan äta oxfilé

Rosa: Skönt att L verkar gladare, pratat mer? Själv är jag ett pms-monster just nu!

• sthlmstjejen

Rosa: Jobbigt med klåda, har aldrig haft det så jag har inget tips. Har mått illa halva graviditeterna istället.

Lina: Tackar Ska se när jag har vägarna förbi, det är ju en bit

VT: Haha vad söt hon är lilla Lyckan!

Nu ska vi ha fredagsmys här snart, barnen fick välja varsin godsak och F får snällt äta det storasyskonen valt, men det brukar ju gå bra

• sthlmstjejen

Hallon: Kul att det blivit en nytädning i förhållandet! Det är ju så härligt, och jag minns med första barnet att det tog ett tag innan jag slutade att se oss som mamma och pappa och inte som par också! Med de andra har det varit som vanligt så att säga, jag vill nästan alltid ha sex Men maken vill inte riktigt lika ofta..

RosaNapp: Skönt att ÄNTLIGEN ha det uttalat att ni ska ha en till!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8