Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Melva: Ja vilket dilemma! Du vill inte behålla barnet eftersom han absolut inte vill ha det men du vet kanske inte om ni kan fortsätta tillsammans om du tänker hela tiden att du tog bort barnet "mot din vilja". Å andra sidan blir det inte alls bra om du behåller det heller, då kanske han hela tiden vänder graviditeten och sen också barnet emot dig hela tiden. Tex om barnet skriker massa: ja du får skylla dig själv och ta hand om det! Och hur blir erat förhållande då?

• sthlmstjejen

Gahhhh säger bara en sak: PMS! Är på så grymt dåligt humör, så jag känner mig inte som den bästa och mest pedagogiska mamma direkt! LÄngtar tills maken kommer hem ikväll... fast jag lär ju inte vara på bra humör då heller.

jucea: blir det någon bil? Hoppas att ph kunde köra hem den iaf

• sthlmstjejen

jucea: jag hade jättemkt sammandragingar i mitten av min andra graviditet och tillsist blev de så täta att jag åkte på kontroll och då visade det sig att jag hade uvi och fick pencillin mot det sen försvann de

• sthlmstjejen

Melva: Håller med de andra men hoppas verkligen att ni kan hålla ihop! Och att allt ser bra ut på Vul.

Gahhhh vi har fått in möss!! Usch, har hört att det knastrat i rören och nu såg jag en... bläe! Ringde så nu ska de placera ut gift här i köket, men får vänta tills imorgon. Usch usch usch!

• sthlmstjejen

hallon: Grattis till My!!! Himla söt!

Har inte så mkt mer att säga än att vi väntar nu på att "råttmannen" ska komma hit, kommer mellan 11-16, hoppas att han kommer snart!

• sthlmstjejen

Melva och VT: Ja exakt sådär är F också! Hon har varit så ett bra tag så nu kan inte syskonen bossa så lätt över henne längre

Igår kände jag bara: jag klarar inte av detta längre! Var så irriterad och nästan deppig, jäkla hormoner. Men idag kom mensen så nu är det bara att koka menskoppen Vad ska jag göra åt mitt humör, är så känslig för hormoner hit och dit! En bm rekomenderade hormonspiral, att det skulle hjälpa mot pmsen. Kanske ska testa om 4 månader då när jag "får" igen.

• sthlmstjejen

Melva: Ja du är inte min pms-kompis längre Men om 9 mån så Haha... ja vad är det maken köpte till dig? Jag vill helst inte heller ha en massa hormoner i mig men kanske ska prova spiralen iaf. Hur som helst så vet jag att jag känner mig på samma sätt när jag är gravid då hormonerna inte är som de brukar vara heller.

• sthlmstjejen

Heidi: Hahaha vilket misstag!

jucea: hoppas att huset blir ert snart!

lina: håller tummarna att ni vinner budgivningen!

• sthlmstjejen

Ja jag har också hört 10 år för bilbarnstolar. Köpte en begagnad som var 4 år gammal till F då Mellan fortfarande är för liten för att byta stol än.

Carina: Ska ni ha 5 barn nu, vad hände med 4?

• sthlmstjejen

Frida har fått dagisplats, så om 2 mån börjar hon! Och då slutar jag min nästan 5 år långa mammaledighet

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8