Mareld,
Jag skulle skriva det igår.Ph har ju jobbat i Oslo och har kollegor där som fått barn. De frågade redan när Ted föddes när han skulle börja på dagis osv, för där börjar ju barn på passningsverksamhet typ så tidigt som 4 månader kanske, helt beroende på föräldrarnasbehov. Man har en helt annan attityd till att det är OK för föräldrarna att lämna bort barnet på passning för att man återgår till jobbet. Såklart är det också ok att man är hemma om man vill, men vad jag minns så är inte förmånerna desamma...
Jag vill inte personligen sätta ted på dagis (sorry allihopa, jag VET ju att det är förskola, men ...) just för att jag har möjligheten att vara kvar hemma. i ettårsåldern känns dagis som det blir en barnpassning helt enkelt, ja en förvaring lixom. bara det att man inte har en barnvakt till sitt barn, utan många barn delar påsamma barnvakt. klart att han kommer lära sig en del också,men jag ser ju den riktiga nyttanförst senare. däremot, om jag var tvungen eller som sagt hade ettvalang jobb så som du fick, då hade det lixom inte kännts konstigt på samma vis. men varför sätta honom där närjag nu kan vara hemma ett år till på honom med i princip full lön? speciellt när mitt jobb suger och behöver tid på sig att reda ut siginnan jag tar ställning till om jag vill tillbaka dit eller inte! hihihi