Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Augustibebisar 2008, del 8

KaOl: Gul kiwi har jag inte hört nåt om, tack för tipset! Det måste vi testa!

• Rimfolina

m0e: Duktigt! Tyra är utan blöja för första gången på ett tag nu. Just nu sitter hon på pottan, dock... Får se hur det här ska gå!

• Rimfolina

VT: Kan inte du göra en liten "vi som huserar här-lista" som tillägg i trådstarten med barnens namn och födelsedatum!?

EX:

Rimfolina (Ester 080802 och Tyra 070128)

• Rimfolina

Ester har premiärbadat i plaskpoolen idag också! Jättekul, tyckte hon.

Gav henne en microlax i morse och det kom ett lass, kanske 3 dl slemmiga lortar... Ursäkta detaljerna, förresten. Hon hade sååå ont i magen igår kväll, kastade sig, skrek och sparkade men idag är det mycket bättre!

• Rimfolina

Och så kräktes Tyra igen vid middagstid... Men bara en gång, hittills. Håll tummarna!

• Rimfolina

Ester står själv en stund om man ställer henne upp men sen sätter hon sig ner igen...

Tack, Heidi!

• Rimfolina

Melva: Kör hårt! Det går bra om man är arg!

Det börjar kännas fånigt att skriva om det men Tyra har kräkts igen ikväll... Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart, det går ju aldrig över!

• Rimfolina

VT: Testa att springa tönt-sakta... Har också haft det problemet förr men jag tror att jag försökte springa för fort.

Har pratat med min svägerska som är barnsjuksköterska och hon tycker att det låter som att Tyra också är förstoppad. Det började jag själv misstänka idag också när hon helt plötsligt bara spruttar som Ester gjorde innan. Så det blir väl till att kolla upp henne imorgon då. Synd bara att de har stängt här och vi isf måste åka 8 mil enkel väg. Hon mår bra på dagarna, är lite trött och hängig i perioder och äter lite sämre än vanligt och sen kräks hon en gång på kvällen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8