• m0e

Augustibebisar 2008, del 8

Nu är jag också här

Lille- Hoho vad kul att hoppa över de första 'tråkiga' veckorna. Och vilken söt liten jordnöt Nu går det undan!

Kaol- Vi tänker förhoppningsvis sälja 'alla' vagnarna i höst och köpa en sittvagn vi också. Har också funderat på scootern men så fick jag syn på en vagn som heter Crescent compact (inte moppen dock ) som jag blev väldigt sugen på. Den ska tydligen vara som en scooter fast lite lättare, lite mindre och med fullt liggläge om jag har förstått det hela rätt

Bambi på is- Tjenare! Här hemma har vi en grabb född 061225 och en liten tös som är född 080811 Kommer ifrån Lycksele uppe i norr.

Kom att tänka på en sak. Jag har nog de flesta av era bloggar på bloglovin som jag brukar vara inne och försöka läsa, däremot så är jag rätt taskig på att kommentera tyvärr. Men jag vet ju att det är några som har bilddagboken också. Vore kul om ni gav er tillkänna

Och tillsist så måste jag bara få skryta lite över min lilla underbaring Theo som sov första natten utan blöja inatt och fixade det galant

• m0e

Jag är 23 så jag är rena ungdomen också, nästan lika ung och fräsch som Lana

Här hemma är det inte heller mycket syskonbråk, fastän det är rätt tätt mellan dom. Theo avgudar lillasyster och tvärt om Ibland får Tilia nått tjuvnyp men det är väldigt sällan faktiskt.

Idag när vi var på affärn och skulle handla så 'hoppade' Tilia ur vagnen. Så nu lär man väl få socialen på sig också Nä men det var så att vi stod som bäst och höll på att välja vilken yoghurt vi skulle köpa när jag plötsligt ser hur Tilia hänger i STYRET på vagnen och svingar fram och tillbaks, fram och tillbaks som en annan liten Tarzan Innan jag hinner fram för att fånga henne så släpper hon och gör en Spiderman-landning på fingertopparna, en fot och ett knä. Stackarn såg väldigt förvånad ut innan hon tillsist fick fram ett UUUÄÄH! Men hon gjorde knappast illa sig för det gick över på ett par sekunder, så hon blev nog mest rädd. Tur hon landade 'bra', det kunde ju ha varit bakhuvudet som fått ta smällen och då hade det nog gjort ont!
    Anledningen till att hon lyckades hoppa ur var att vi hade glömt att spänna fast henne. Fast jag vet inte om det hade hjälpt ändå för hon är ju så liten så hon kryper ur bältet ändå. Tidigare idag så hittade jag henne ståendes i vagnen efter förmiddagsluren..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8