Inlägg från: Mickan21 |Visa alla inlägg
  • Mickan21

Är det "farligt" att äta för mycket jordgubbar?

Hej!

Jag är gravid i v. 32 och är helt tokig i jordgubbar vill gärna äta mer än 1 liter per dag men försöker hålla mig till 1 liter. Det kanske inte är så bra att äta så här mycket jordgubbar? Eller vad tror ni?

• Svar på tråden Är det "farligt" att äta för mycket jordgubbar?
  • Mickan21

Haha tack snälla för era inlägg! Tack gode gud för jorgubbar säger jag bara=) Men det att man inte ska äta jordgubbar ihop med mjölk gäller det samma sak med yoghurt? Äter gärna jordgubbar med yoghurt nämligen!

• Mickan21

Ja jag äter ju jordgubbar pga av att jag är helt tokig i dom, har varit det före min graviditet med men nu är jag totalt galen i dom=) Tyvärr älskar jag att äta jordgubbar med yoghurt, då hindrar det kanske för att jag ska få i mig järnet ifrån dom. Men men...

• Mickan21
    Dollars matte skrev 2009-06-24 17:18:56 följande:
    Det är en allmän missuppfattning att jordgubbar innehåller mycket järn. Däremot innehåller de mycket c-vitamin, som hjälper kroppen att ta upp järn! Men då bör de ju som sagt inte ätas med mjölkprodukter då kalciumet hindrar järnupptaget.Men annars struntar man i huruvuda det är järn eller inte och äter jordgubbar för att det är gott!
    Japp=) Så gör jag=) Äter dom för att jag helt enkelt blir tokig annars, saftiga, söta och goa bubbar=)=)..Mums=)
  • Mickan21

Ja visst är det bra med jordgubbar=) Eftersom dom är så söta så tycker jag sötsuget försvinner=) Kanon! Men lär ju gå upp massa ändå=)=)

• Mickan21
    Kajsa86 skrev 2009-06-24 22:31:51 följande:
    Hihi, kul att du skrivit Jag äter med massor av jordgubbar. Fast man blir ju nästan ruinerad. Hahaha Nu kostar de ju iofs bara 25 kr litern men innan midsommar kostade en liter fan 60 spänn på kvantum Ta hand om dig!
    Hihi jo ruinerad blir man verkligen! Sambon klagar men det har han inte mycket för=) Jag ska ha mina jordgubbar=)=) Ja jordgubbar är det bästa med sommaren!
    Dör nästan av värmen men så är det ju=) Ska ju gå hela ändå så det är bara att stå ut=) Hoppas allt är bra med dig och bebis=) Ta hand om dig med=)
Svar på tråden Är det "farligt" att äta för mycket jordgubbar?