• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

mammawannabe skrev 2009-06-25 22:26:15 följande:
    Bettan: Dom är verkligen guld värda, dom braiga läkarna! Den privata gyn (inte så bra) jag går hos här i stan har kontakt med Dr LM och uppfattnigen jag fått är att hon ordinerar som han gör eftersom hon själv inte är insatt i upprepade mf. Aha, du har lillaD som musa. Jag hittade Finesssans blogg när jag började leta info efter mitt tredje mf och har henne att tacka för att jag kom i kontakt med Dr B. Brukar säga att om det blir ngt barn nån gång får det heta Finesssan i andra namn Vad bra att du inte har så ont och inte blöder så mkt, verkar som det var ett bra val med op. Hoppas nu också att dom lyckas göra en analys.
    {#lang_emotions_kiss}  Skriver ner proverna imorgon.
    BettanB skrev 2009-06-25 22:41:37 följande:
    Funderar på en sak; få ofta kommentarer ang trombyl och innohep; menandes att det skulle vara onödigt att ta både. Men visst har de rätt olika funktion? MB: Nej, vi behövde inte heller säga ett pip. Var ett av de få proverna som vår läkare tog helt på eget bevåg. En självklarhet enligt honom (!). Tog 6 veckor att få resultat (skall egentligen ta 4v enligt dr MM). Härligt med positiva läkare som får en att må bra!!
    Japp, de verkar på olika sätt.
  • Finessan
    Krusbär skrev 2009-06-26 12:08:01 följande:
    Ang. T och F: Ni som tagit enbart T under graviditeten - när slutade ni? Jag har ju på eget bevåg tänkt fortsätta till v. 37, fast jag bara fick ordinerat till v. 12. Nu är jag lite nojjig för bebisen har inte vänt sig än (v 33) och har den inte gjort det om två veckor blir det kanske vändningsförsök och om det inte lyckas kanske snitt. Känns som att jag borde berätta att jag tar T isåfall. Men det blir jobbigt att förklara enligt vems ordination... Dessutom känns det lite läskigt att sluta, tänk om blodet blir för tjockt då? Har absolut inte märkt av mer lättflytande blod eller dyl.
    Jag slutade på doktorns inrådan v. 37. Fragminet fortsatte jag med till förlossning. Effekten av T sitter i ungefär 10 dagar.

Tycker du ska tala om i vilket fall att du tar eller har tagit T.
  • Finessan

MWB,

Blodstatus (när denna kryssas i på remissen så ingår en samling prover, bl a Hb-värde och Trombocyter) APT-tid Antifaktor Xa TPO TRAK TSH T4 T3 Jag lämnade med ungefär tre veckors mellanrum.
  • Finessan

Sushikatten, beklagar så otroligt mycket! {#lang_emotions_cry}

SIS är en guldgruva. Den som tror att det är kört inser snabbt efter lite läsning där att det ska mycket till innan det är kört. Forumet är inte särskilt aktivt med i arkivet finns det otroligt med bra läsning. Har man dock några funderingar så brukar man få svar snabbt av bättre vetande själar.

• Finessan
    Ny trådbebis!!!!!!!!!!!!!!!! {#lang_emotions_baby}
    Fick nyss ett mms från Franka som visade världens sötaste August!

Grattis till killen! HURRA HURRA HURRA!!!!!

{#lang_emotions_heart}
  • Finessan

MWB, jag har bara tagit oralt, två ggr.

Jag skyr dock dessa jävla piller utav helvete. Min kropp reagerar direkt på dem och jag får mastodontvärkar på en gång. Sist, på sjukhuset, fick jag morfin för att döva smärtan medan jag väntade på skrapningen. Effekten satt kvar efteråt och de pumpade mig full då också. Tillslut vågade de inte ge mig mer och då hade jag fortfarande ont. Sanslöst.
    Första gången höll allt blod på att rinna ur kroppen, öppnade mig 10 cm INNAN skrapning. Fick akutskrapas, det rann som en fullt öppen vattenkran. Smärtan innan var obeskrivlig. Jag hoppas att jag aldrig, aldrig mer behöver ta dessa djävulska piller.

Lycka till imorgon, det är så skönt när det är över och man kan börja se framåt igen. Stor kram.

Mom, inte du också...

Vinkar till alla ända från Hälsingland, där vi semestrar för tillfället.

• Finessan

Shit Poppy! Stort grattis. Det här gången ska det fan gå vägen!!!! Jag lovar dig att du har en stor hög här inne som håller tummarna!

Jag tog mina sprutor lite mer åt sidan när magen blev större. Dr B har jag för mig tyckte att magen och det området var att föredra.

LillaD, jag hade babysense till Vida och vi har varit nöjda. Kände att det räckte med det, även om hon låg med oss ibland eller i sin vagn.

Kramar till alla!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11