• mammawannabe

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Tack alla för er omtanke, ni är fantastiska!

• mammawannabe

Hej idag!

MrsTe: GRATTIS till plusset!

MB: Åh skit vad trist med mens, det skulle ju bli midsommarbarn . Vet tyvärr inget om olika äggstocksstorlek generellt men lite pepp (kanske något långsökt men men )min svägerska har en äggstock och en äggledare och har fått två barn.

Ego: Här är det dagen efter känns det som. Gårdagen gick åt till att ta in beskedet och idag är det tårar och besvikelse. Sen börjar jag vackla angånde skrapning alternativt att vänta. Jag vet inte om jag orkar vänta. Tänker att även om det kommer igång, finns osäkerheten om allt kommit ut. Vid 3:e mf hade jag rester kvar som kom ut efter 3 månader och då hade jag varit på efterkontroll och fått beskedet att allt såg bra ut. Jag har inte ringt och avbokat skarpningen än. Många tankar som snurrar och känns inte som jag reder ut det riktigt.

Bettan: Hur är det för dig, gissar att du känner dig nöjd med ditt beslut att skrapas eller?

• mammawannabe

Franka: Kramar till dig och August! Inte nog med att han ville ut tidigare, han ville ut snabbt också . Vad härligt att allt gått så fint!

Angående gravida, håller med dig DND, det är helt klart invasion av gravida här i stan. Gravidmagar och spädisar är värst just nu för min del. Började gråta på Maxi igår. Härligt stabil man är.{#lang_emotions_undecided}

Har bestämt att välja skrapningen imorgon. Orkar bara inte att kanske hela semestern går åt till att vänta på att det ska sätta igång och ev blöda i månader i västa fall.

En fråga, ni som har gjort skrapning och fått ta Cytotec innan skrapningen för att "sätta igång kroppen", vilken instruktion fick ni hur ni skulle ta tabletterna, vaginalt eller oralt? Jag har fått olika direktiv, gyn sa 3 tabl vaginalt, medan det i brevet från gyn står att man ska "svälja tablett".

• mammawannabe

Mom2006: Tack för svar. Skit vad oerhört tråkigt om det är mf på gång för dig

För mig var det inga problem att få skrapning som "första alternativ", men det kanske varierar mellan olika landsting?

Aha, det är så att det finns olika varianter av Cytotec? Tanken slog mig igår att det kanske är så, men när jag kollade på FASS tyckte jag att jag bara hittade en variant. Får ta och ringa i morgon bitti til gyn och fråga.

• mammawannabe

Bettan: Inser att jag också har dålig koll på att kunna ha ÄL med hcg i kroppen, kan tyvärr inte bidra med ngn kunskap, undrar också hur det hänger ihop.

Själv tänkte jag att mitt hcg borde väl ha gått ner eftersom det kanske inte funnits ngt embryo eller att det tillbakabildats tidigt, men när jag gjorde ett gravtest i fredags var det ett lika starkt plus som när jag testade för tre veckor sedan.

• mammawannabe

Tack för svar och kram Bettan . *kramar-tillbaka*

Oj vad det verkar variera när det gäller Cytotec.

• mammawannabe

Tack DND! Ja, det var samma för mig. När jag gjorde enbart Cytotec-behandling efter 3:e mf var det vaginalt som gällde. Nu står det "svälj..." på pappret från KK. Jag får ringa imorrn. Konstigt att det varierar så mkt och borde det inte redovisas på FASS om det finns olika varianter??

Nej jag fick ingen Diklofenak eller Citodon. instruktionerna är att man ska ta dubbla doser panodil ikväll och imorrn bitti. Tänker att det kanske har med blödningstendens att göra att man inte ska ta Diklofenak. Men om det blir för ont efter op imorrn har jag Diklo hemma som jag kan ta då, men en morfintablett skulle jag gärna ta med mig hem.

Hur gick det med kalvköttet?

• mammawannabe

DND: Jäklar vad du lagat mat . *drömmer om din frys *.

Jag ska vara på KK 13.15 och deras teltid börjar 07.30 imorrn, så jag hinner ta det då tänker jag, men visst hade det varit skönare att ha koll redan nu.

Helt rätt, du kommer hinna läsa och skriva också! Kram!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11