• sushikatten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Näää tjejer!!!! Det var inte vår tur denna gången heller. På sätt och vis så hade jag räknat med det här men givetvis hoppats på graviditet. Visst är jag ledsen men inte så farligt. Jag känner faktiskt inte något speciellt just nu. Tänker bara att efter sommar så är det nya tag med IVF och hinner mensen komma innan så övar vi på också. Jag är inte så insatt i alla mina behandlingar och vilka prover som har tagits, så jag kommer försöka sätta in mig i allt det här.
    Tack alla för den stöttningen jag fått.
    Klarar faktiskt inte kommentera något just nu som ni har skrivit. Kommer att samla kraft och kommer igen. Tack ännu en gång och massor av kramar!

• sushikatten

Jag skrev ett jätte långt inlägg och skulle bara titta bakåt och vad händer ju allt bort och nu orkar jag faktiskt inte skriva igen.

Kort och gott så skulle jag tacka alla för de fina orden och Tant Tingling för de bra länkarna och Lilla D Skulle hjag hålla med att livet är fruktansvärt orättvist när man gör allt rätt.

Bettan: kommer att kolla lite runt och funderar kanske på Calanderska också.

Tack ännu en gång alla. Ni är helt underbara och jag hade inte klarat mig lika bra nu som jag gör tack vare Ert stöd.

Massor av kramar

• sushikatten

Massamys: Jag känner ocskå att omgivningen är lite mer försiktiga mot mig och frågar heller inte längre lika mycket.Jag är också faktiskt mycket försiktigare med vem jag pratar med.

Tant tingeling: Det kommer att blir några kvällar här också.Dock känner jag just nu att det tar mycket kraft. Jag kommer att börja försiktigt. Det är ändå väldigt bra att vara förberedd. Jag kännner då att läkarna lyssnar mer på en då.

Irma: Som du säger alla tycker att man är så duktig men det finns ingen alternativ.

Bettan: Jag kommer att försöka kolla lite mer info nu och vet faktiskt inte vad man ska börja riktigt. Kollar här i tråden sen vidare. Hoppas att jag kan fråga dig lite här.

Och ni andra tack ännu en gång. Jag kommer att försöka lära mig lite mer om det här dilemmat och hoppas att ni kan hjälpa mig.

HEJ LÄNGE

• sushikatten

Massamys: Det är förJ-igt att inte värderna står på proverna, för det ju precis det man vill ha reda på. Jag kommer att beställa våran också. Få se vad det står där.

• sushikatten

MWB: Är jätte ledsen och ja vi vet många hur det känns och det finns som sagt inga ord som kan göra saken bättre. Stor kram

MB: MENS är skit och tar lie musten ur en varje gång den kommer.

Bettan. Kommer att kolla med min klinik om innohep. Får se vad det säger.
    Jag kommer absolut att börja direkt efter mensen. Tyvärr har jag mycket ont om tid.

Välkomna ni nya. Kanon tråd här.

Vinkar varma hälsningar till Er andra;.))))

• sushikatten

Hej Alla!

Tydligen så är det väldigt olika vilka kliniker eller sjukhus man besöker angåenge ma. På SU så gjordes skrapning direkt och i den här kliniken jag går just nu säger de att det gör som sista utväg. Och angående cytotec är så är det samma där. Jag har använt mig av dem två gånger och inte fått någt bra resultat.

Franka: Massor av Gratulationer! Vilken förlossning! Precis som man skulle viljag ha det.

Bettan: Funderar själv på när ägglossningen kommer igång. Jag blöder fortfarande efter mf och undrar hur blir det då? Ingen riktigt koll här inte. Få fråga läkaren imorgon.

• sushikatten

Hej!

Var iväg och kollade hcg.n idag och tyvärr så hade den inte sjunkit och ett nytt prov igen. Läkaren kontaktar mig imorgon eller övermorgon. 3500 ivärdet.

Tant tingeling: Tack för beskedet. Ja man har så brottom att sätta igång och jag tror att kroppen hänger med min hjärna och tydligen inte. Ja så får man vänta till mens igen innan man kan sätta igång.

Vink till er andra;.)))

• sushikatten

Mrs Sara: vad tråkigt med cystan och hoppas att den försvinner av sig själv. Angående utredningar så gör du helt rätt att gå dit det är snabbast. Tiden springer iväg och då kan det vara svårt att hinna med allt man vill.

Bettan: Har du bestämt dig hur du ska göra vänta eller inte vänta?

Jag funderar mycket om man ska köra på direkt, mycket beror p¨å att jag är 40 och jag känner lite panik. Vi har trots allt hållt på ett tag. Jag funderar många gånger att det ska vara så svårt att behålla en graviditet. Varför är det så dåligt med forskning och jag känner att jag rår inte över min egen situation och det känns fruktansvärt jobbigt. Idag ringde kliniken och hcg värderna sjunker.

Mwb: härligt att det funkade med op. Så har känts för mig med. Härligt faktiskt att sjukvården funkar med.

Lilla D. Tack för uppmuntran.

Vad använder ni för äl stickor? Lite allmänt bara.

Vink till er andra;.)))

• sushikatten

Hej Alla!

Jag har nu kommit hem från Norrland där jag varken hade datorn eller mobil som funkade. Jag läste igenom lite men hinner tyvärr inte läsa allting. Jag har saknat Er och det där med att kunna sitta och skriva av sig.

Mikesbride: Angående RH- så har jag inte heller fått spruta vid alla mina missfall. Läkaren har påstätt att det inte behövs förrän du passerar ett visst antal veckor. Jag har haft 4 missfall och har endast få spruta då jag hade gått fram tills vecka 11.

Irma: Jag förstår dig precis med det där att man känner hopplöshet. Jag tänker ockkså prata med min läkare angående korteson. Jag känner likadan att något måste vara väldigt fel.

Bettan: Vänta i två cykler rek men jag tror inte att vi kommer att göra det. Idag kom det sista resterna efter missfallet för fem veckor sedan. Och det kan säkert dröja ett tag till.

Så nu är det att vänta och hoppas att mensen kommer snart, så att vi kan sätta igång maskineriet igen. Vi håller på med ivf men jag tror faktiskt att vi vänta ett tag med det och kör på den naturliga vägen. Det är inga fel på oss så det skadar väl inte att försöka.

Vinkar till Er andra;.))))

• sushikatten

Plupp: Håller med de andra. Det är ingen konstig medicin.

Mulan: Kul att se dig här också. Kommer att kämpa ett tag till sen får man ju se.

• sushikatten

Hej Alla: Det var ju ett tag sedan. Efter missfallet här nu i sommar har jag haft svårt att gå in på FL och det har jag fortfarande. Dock saknar jag all stöttning jag fått och att kunna delta i samtalen. Förhoppningsvis så kan även jag ge lite.

Kort historik: Nu i somras gjorde jag FET och plussade men tyvärr ganska snart så började blödningarna. Fjärde gången i rad. Jag blödde ganska länge och har faktiskt inte fått min mens än, sista blödningen var i början av augusti så jag väntar några veckor till coh få se. Innan allt det här så var jag ganska uppåt men tyvärr så vänder det snabbt. Och tyvärr är vi alldeles för många som varit där. Näää nu ska jag inte vara för sentimental. Jag uppskattar verkligen att få vara med här och är också ny på det här med att förstå allt som läkarna säger. Ni har så mycket kunskap och jag kommer att sätta mig in i allt lite i taget.

Har hört många av er om innohep och jag tror absolut på det. Kommer att höra med läkaren nästa gång.

Jag har läst lite men inte hunnit med allt så jag nämner inget just nu men vinkar till Er alla;.)))

• sushikatten

hammoleket79: Ja beklaga dina missfall också och det spelar ingen roll hur många man haft så är det lika jobbigt. Dock trodde jag denna gången att tre var nog och hoppades på denna gången.

Bettan: Jag kommer absolut att be om innohep.

Jag har inte heller fått min mens och kommer det inte denna vecka så¨får jag ta en provera det är väl så det heter. Jag har int e någon erfarenhet om tabletten men har den på recept sen förra missfallet. ¨Ringer min gyn och frågar.

Nu blir det skräckfilm! Lite passande i mitt liv för i bland så känns det som värsta skräck upplevelsen.

Ha det göttt i kväll Alla!

• sushikatten

iCKA 76: ja det var riktigt skönt att läsa ditt inlägg och jag kände igen mig så mycket. Jag är äldre än dig men har ungefär samma situation när det gäller missfall. Eller som många andra här. jag är inne på min fjärde missfall och jag blev också rek att göra ivf och det gjorde vi och självklart så blev det även här missfall. Jag förstår nu att det måste finnas en riktig utredning på missfallen men förstår inte riktigt hur det ska gå till. Mitt problem nu är det att det har gått längre tid mellan graviditeterna och därför har vi gjort ivf . Tyvärr så har det inte funkat. Kanske lite tidigt att säga. Jag har gjort ett ET och ett FET. Jag funderar faktiskt på att ta kontakt med SU igen, så att det få göra ett ordentligt koll igen. Snart är det kört för mig fyller 41 i dec.

Bettan: Ja tror att det är viktigt att hålla reda på hcg:n men vet inte om det hjälper om det redan börjar gå åt skogen. Sista missfallet här så tog jag prov varje vecka bara för att kolla att allt utvecklades bra. Och det gjorde det inte. Samtidigt så har man koll på att allt bli bra igen att krpppen återställer sig själv.

Just nu så vet jag inte riktigt hur vi ska göra . Vi kommer att försöka själva denna gången med eller utan pergo. Där är ju också svårt att säga vad som är bäst. Jag tänker på alla biverkningar pergo kan ha. Läkarna har endast hittat något förhöjt prolaktin värden och för det äter jag medicin. Ja ni vet det går massor av tankar hela tiden. NÄÄÄÄ nu blev det långt igen. Ja det är svårt att fatta sig kort.

Vinkar till er andra;.)))))

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11