Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
Ja blev uppmuntrad att skriva min bakgrund och så här ser det ut lite kort. Jag har även en del skrivet på min profil.
Jag 40 år gammal bor i Göteborg och har försökt skaffa barn sedan 06 och haft 2ma och 2 mf. Vi har nu i mars startat med IVF och gjorde ET i mars och negativt på stickan och nu i 2 juni ett FET med en blastocyst som sattes in. Och här börjar jag för några veckor sedan blöda och Under TD så visar gravtestetet ändå positivt. Jag har blött och haft bruna flyttningar i två veckor mer eller mindre. Torsdagen innan midsommar åker jag in och gör VUL och det kan inte se något och då gör jag ett blodprov HCG och gjorde ett nytt i måndags och det visade att värdet steg men inte tillräckligt. Kliniken kunde inte säga något ännu och nu väntar jag på att det ska bli måndag och jag få komma dit och göra VUL. Tyvärr så har jag upplevt för många missfall och tänker givetvis att detta hänt igen. Så just nu lever jag i ovisshet. Sköterskan sade att det kan vara normalt med lite stegring men med min bakgrund så vet man aldrig. Ja så set det ut!
Är det någon som vet något om det här? Tacksam för svar.
Jag har inte hunnit läsa allt ni skrivit så jag har inte hängt med tillräckligt. Ni är ganska aktiva här och det rullar på snabbt. Jag sätter mig en stund och kollar bakåt. Nu har jag läst lite och förstår litegrann. Det tar alltid en tid innan man sätter in sig. många nya namn och öden.
Bettan: Jag beklagar verkligen. Vad jobbigt! Det här resan kostar på alla sätt och vis.
Sen har jag sett att det gått bättre för andra och några är lite i samma situation som jag. Ni verkar vara ett kanongäng. Kul att få vara med här.
Ha det så länge ALLA!