Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
Hej tjejer!
Nu har jag hittat hit också. Välkomna ni nya!
Igår var jag hos min läkare som JAG upplever som ganska kunnig även om han själv också säger att han inte är jätteinsatt i allt gällande upprepade missfall men jag upplevde honom mycket empatisk och han lyssnade på mig. Han köpte inte allt jag sa och jag köpte inte allt han sa. Förra veckan satt vi 1 1/2 timme och pratade och denna veckan 2 timmar!! Det slutade med att jag fick ta nio rör blodprover, bla gällande koagulation och immunologi och lite vanliga blodprover. Dock ville han inte ta kromosomanalys. Han ansåg att det inte kan påvisa något av värde. Har ni tjejer några argument som jag kan säga till honom så jag får det med. Jag har förstått att det är viktigt att göra men inte varför.
Gällande behandling ska jag ta Trombyl hela cykeln, Progesteron från ÄL + 4 dagar och Pregnyl så fort jag blir gravid. Han sa att han inte själv tror på Trombyl och Progesteron men han sa att eftersom det inte kunde skada var han öppen för att jag skulle testa det. Han tyckte även jag skulle testa Pergotime dag 3 - 7 för att få bättre och starkare ägglossning. Jag har aldrig haft problem med ägglossning men han menade att det kunde vara bra att provocera igång lite kraftigare ägglossning. Är det något som någon av er testat?
Jag gick i alla fall därifrån nöjd även om han inte köpte allt vad jag tyckte. Men han lyssnade på mig och var beredd att testa sånt som jag ville även om han själv inte trodde på det. Då kände jag att jag kunde släppa lite på mina krav angående proverna då behandlingen i slutändan ändå är ungefär samma. Funkar inte detta så finns även Innohep och Prednisolon att testa.
Han tyckte även att jag skulle gå och prata med någon vilket jag ska göra idag. Han fixade en snabb tid. Han tyckte jag behövde hjälp att se framåt och det har han ju inte fel i.
Blev långt egoinlägg men ville dela med mig.
Bettan: Tänkte på dig igår. Hoppas du stannar hemma och inte går till jobbet nästa vecka. Dina patienter behöver dig men du behöver också vara rädd om dig själv! Men det är bara min åsikt. Jag har själv varit på jobbet dagen efter skrapning och det är lätt man får det i nacken längre fram...
Finessan: Tack för din lista.. Har hjälpt mig mycket.