• sushikatten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Ja blev uppmuntrad att skriva min bakgrund och så här ser det ut lite kort. Jag har även en del skrivet på min profil.
    Jag 40 år gammal bor i Göteborg och har försökt skaffa barn sedan 06 och haft 2ma och 2 mf. Vi har nu i mars startat med IVF och gjorde ET i mars och negativt på stickan och nu i 2 juni ett FET med en blastocyst som sattes in. Och här börjar jag för några veckor sedan blöda och Under TD så visar gravtestetet ändå positivt. Jag har blött och haft bruna flyttningar i två veckor mer eller mindre. Torsdagen innan midsommar åker jag in och gör VUL och det kan inte se något och då gör jag ett blodprov HCG och gjorde ett nytt i måndags och det visade att värdet steg men inte tillräckligt. Kliniken kunde inte säga något ännu och nu väntar jag på att det ska bli måndag och jag få komma dit och göra VUL. Tyvärr så har jag upplevt för många missfall och tänker givetvis att detta hänt igen. Så just nu lever jag i ovisshet. Sköterskan sade att det kan vara normalt med lite stegring men med min bakgrund så vet man aldrig. Ja så set det ut!
    Är det någon som vet något om det här? Tacksam för svar.
    Jag har inte hunnit läsa allt ni skrivit så jag har inte hängt med tillräckligt. Ni är ganska aktiva här och det rullar på snabbt. Jag sätter mig en stund och kollar bakåt. Nu har jag läst lite och förstår litegrann. Det tar alltid en tid innan man sätter in sig. många nya namn och öden.

Bettan: Jag beklagar verkligen. Vad jobbigt! Det här resan kostar på alla sätt och vis.

Sen har jag sett att det gått bättre för andra och några är lite i samma situation som jag. Ni verkar vara ett kanongäng. Kul att få vara med här.
    Ha det så länge ALLA!

• sushikatten

Bettan: Jag efter 4 så vet man inte längre hur man ska ta det? Och hoppet finns mycket långt borta. Men klart att jag hoppas. Och jag kommer att kämpa vidare och förhoppningsvis så blir ett barn snart. Jaghar tyvärr åldern mot mig. Även om jag känner mig som en fräsch 30 åring. HAHA! Ta det lugnt och börja igen när du känner att du är mogen och jag har efter varje missfall börjat mensen efter. Så samla kraft och ta nya tag. Jag har försökt kolla din profil och vet inte hur gammal du är? men det kanske finns under behandlingstråden kommer att gå in där snart också. Massor av styrkekramar för det behöver man när man nyss genomgått op.

• sushikatten

Mrs Sara: beklagar verkligen men som du säger: Det är lika bra att det få komma ut. Vad jobbigt!

Bettan B: Tack!,.))

• sushikatten

Mikes bride: Jag misstänker att det kan vara X också så imorgon ringer jag kliniken och få kolla hur högt värderna var och om jag får komma in. Vad jobbigt allt blev nu tur att jag inte har berättat till allt för många. Femte gången gilt vad säger man?
    Näää nu är jag trött och supernegativ. Kanske vaknar jag på bättre humör imorgon.
    God natt"

• sushikatten

MB: mina värden är 615 i torsdags och sen 975 nu i måndags. Ringde nu kliniken och det skulle ringa upp mig angående resultatet. Det är inte dubbelt så som det ska vara efter tre dagar men inte långtifrån. Så det behöver nog inte betyda något. Men jag är fruktansvärd orolig. Sitter nu och väntar. jag kan bara hoppas som vanligt.

FLtjejen. Välkommen hit. jag o´ckså ny här och det verkar som det finns massor av kunskap här och stöd. Det känns riktigt bra att vara här. Jag det ska bli spännande att se hur det funkar over there.

Tangtingeling. Funderar också på korteson men läkarna jag träffat har inte varit så positiva. Tack för informationen.

Finessan. Vink,.)))

Ni andra har jag inte riktgit hunnit lära känna.Så många nya namn!
    Vink till ALLA;.)

• sushikatten

copkat: jag har gjort kromosonanalys och tycker som Bettan att det är viktigt att man gör den. Dessutom tar den långt tid att få svar så det är bra att ha gjort den så fort som möjligt. Mitt svar kom efter 8 veckor och min sambos dröjde mer än 10 veckor. Den är dyr att göra. Jag har även gjort den privat och då tror jag kostnaden var 5000 kr.
    Annars verkar det vara en bra läkare som har tid att prata så länge gud vad skönt.

Nu går jag privat och när jag började i den nuvarande kliniken blev jag inte speciellt bra mottagen. Läkarens första fras: - Ja och hur länge har ni försökt då?
    Jätte stressad var han. Ja började jag att jag heter.... och min sambo..... har varit ihop ett tag och så vidare ...... Han förstod nog min pik men låtsades om ingenting och gick vidare. Jag har inte haft honom mer och bett att få de andra läkarna på kliniken. Där har det varit lite blandat kompott. En har varit jätte god medans de andra har varit professionella men väldigt korta i tonen. Sköterskorna däremot tycker jag att det har visat mer empati. Det ju lite grann på löpande band känner jag och ändå betalar man enorma mängder pengar. För tillfället har vi lagt ut 40000 och mer lär det blir. En ET, frys och FET.

• sushikatten

Copycat: här nere i Götet är det fullt upp både på SU och privat där jag går. På båda ställerna har jag fått träffa nya läkare. Det byter arbetsplats eller slutar. Så det har blivit väldigt många jag har träffat. Näää först gick jag på SU och fick testet gratis sedan gick vi vidare för man här nere får inte landstingsfinianserat ivf om man är äldre än 38 år och det är jag. så jag började hela processen igen i den privata kliniken. Där tyckte dem att det var nödvändigt att göra om alla prover. Det kan ju ändra sig.

• sushikatten

Bettan:
    Ja proverna var nog ca 2-3 år gamla och alla nya prover ingick i priset till första läkarbesöket alltså IVF. Det ville göra om dem och berättade inte varför. Jag man kan säkert välja lite grann vilka de ska göra. Calanderska skulle jag också välja idag men tyvärr så jobbar där en person som jag känner och jag har deras dotter i skolan så det känns lite konstigt och därför valde jag IVF kliniken i GBG. Calanderska har fått jätte bra resultat. Hur kommer det sig att du väljer att gå privat har du gjort dina försök redan?

• sushikatten

Bettan: Nu förstår jag. Du verkar ha en bra läkare tror du att det blir bättre om du väljer Calanderska? Eller vill du ha en annan syn också. För det kan ju aldrig skada.
    Vad är det för sprutor du ska ta? har jag missat det när jag har läst.

• sushikatten

Välkommen massamys: Det här är en supertråd. Jag är inte så aktiv men läser en del och skriver ibland.

För mig är det domedagen idag. Jag ska iväg till kliniken ooch göra VUL. Under 2 veckor har jag både blött lite och haft bruna flytningar. Så vi får se. Känns jätte konstigt. Jag har svårt att bli ledsen innan jag har fått svar men samtidigt förväntat jag mig ett negativt svar. Fastän givetvis jag vill höra något annat. Puhhhh vad den här väntan har varit jobbigt. Är det här missfall måste jag sätta mig in bättre i allt.
    Tyvärr hänger jag inte riktigt med alla diskussioner ni har. Jag ska läsa mig in bättre.
    Vink till alla;.))))

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11