• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Hej alla! *vinkar*

Bra att någon är lite handlingskraftig och skapar en ny tråd

Undrar hur det går för Bettan idag?

Ego: Var på VUL idag. Jag fick se ett hjärta slå! Är så glad. Har aldrig fått se det slå innan! Det kan ju komma att gå åt pipsvängen sen. Men just nu är jag jättegravid och glad. Iallafall tills motsatsen är bevisad! Det kan ingen ta ifrån mig

• Irma

Bettan: Antar att du fick OP idag? Känns det ok nu när det är över?

• Irma

Bettan: Jag tycker vi har all rätt att lipa. Vad fan vet dom? Har dom fått genomlida missfall efter missfall? Första gången jag gick igenom allt tyckte jag det var jobbigt att gråta "offentligt" och bland främlingar. har svårt för det annars också. Men nu är det liksom normalt. Hur sjukt det än låter. Men det är våran rätt. Jag började lipa idag när jag skulle berätta för läkaren om dom tidigare missfallen. Och det var så skönt när det kändes okej också från hennes sida. Det är jobbigt när folk inte kan hantera att man gråter, som vissa läkare. Det finns faktiskt en tjej på repro som genomgått 6 missfall. Det är en syster till min sambos arbetskamrat. Det kanske var hon som tog lite extra hand om dig. En stor kram till dig iallafall som genomlidigt denna hemska dag!

• Irma

Bettan: ja, jag fick en bra känsla för läkaren. Hon pratade om att det var mest synd om oss patienter med upprepade missfall. Jämfört med IVF. Att med oss hade dom inte kunskapen. Sen blev jag jätteförvånad när vi pratade kortison. Jag undrade hur bra min eksem-salva egentligen var att ta under graviditeten. Då sa hon att "vi behandlar faktiskt med kortison ibland". fattade inte om hon menade IVF patienter eller såna som oss. men hon kanske är bra?

• Irma

Bettan: Jag frågade henne inte rent ut om hon menade att behandla med prednisolon. Dumt av mig. Men jag var så glad och chockad att det var fint. Det kanske var henne du var hos igår? så att jag inte ger falska förhoppningar nu.... Hon har initialerna BE. Blond, nästan kritvitt hår, kort page.

• Irma

Välkomna alla nya! *vinkar*

Bettan: Gud vad bra drLM verkar vara! Bara hans person måste ju vara en positiv faktor som gör att det kommer att gå bra nästa gång

*vinkar till alla andra också*

• Irma

Angående T, det gör väl ingen skada om man fortsätter ta det större delen av graviditeten? I dr.Blomqvist studie tar dom det ju till v:36....

• Irma

Välkommen Massamys! Beklagar dina missfall Du har kommit rätt. Finns massa kloka tjejer härinne. Man får ett superstöd

Sushikatten: Förstår hur du känner dig. Jobbigt att vara ovetande...

• Irma

Sushikatt: Nä fasen vad tråkigt

Det här med att vi kämpar alla här inne. Fick en fråga av en väldigt bra vän häromdagen. "Hur orkar ni"? ja vad säger man? Vi har ju inget val liksom....

*kram till bettan*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11