• Pinje

sent tal

Hej,
    Jag älskar TAKK:tecken som alternativ och kompletterande kommunikation. Innebär att man använder tecken (från teckenspråket) för att förstärka och tydliggöra vårt talade språk. Är jättekul och sprider detta till alla vanliga ungar allt vad jag kan. Är helsåld. Flera barn på dotterns småbarnsavdelning anammade detta verkligen, innan de pratade särskilt bra. Kolla massa länkar på min presentaton och fråga på om ni är nyfikna. Detta kan inte förstöra något för er, bara hjälpa till.

• Pinje

Tips på stödtecken:
    www.spreadthesign.com/country/se
    www.teckna.se, har en bra sida med en massa länkar också. Förlaget Hatten har en massa bra material, t.ex. Babblarna, finns också på bibliotek och Bokus, på www.babblarna.se kan man se en person teckna de fyra böckerna. Ganska mycket bra ord som först, sen, framför, bakom mm. Finns färdiga teckenkort att köpa samt CD skiva att skriva ut från. "Kom Igång med Teckensång" finns som DVD, CD och sångbok, kolla biblioteket. Har kanske fler tips i min presentation. Jag älskar TAKK. Finns en bra tråd här att fråga i: www.familjeliv.se/Forum-3-60/m43620826.html

Svar på tråden sent tal