• Anonym (vad gör man??)

Är det konstiga att man söker spänning...

När ens partner verkligen inte försöker nått alls!
    Jag känner ig så kluven och så himla ledsen.
    Jag lever ett normalt familjeliv med min man och våra barn.
    Vi har haft det ganska stökigt och mycket som har hänt som gjort att vi både bråkat mycket men också blivit mycket starkare tillsammans!
    Men när de kommer till sexet.. det finns ingen som helst passion!
    Jag verkligen försöker.. jag har köpt snygga sexiga underkläder, jag har gjort mysiga och romantiska middagar.. vi har tagit in på hotell(som jag bokade)
    Men han gör verkligen ingenting.. visst uppskattar han de jag gör!
    MEN var är det heta sexet? spänningen? passionen?
    Jag har pratat med om han detta men han verkar inte förstå och verkar inte alls hålla med mig.
    Börjar tro om de är mig de är fel på?

Iaf så har jag börjat sms lite med en kille jag träffade innan min man.. vi har bara kysst en gång och aldrig haft sex.. men nu har vi pratat lite via sms och det har glidit in mer och mer på "snuskigheter" och jag känner mig uppskattad, det pirrar och jag känner spänningen..
    Skulle aldrig nånsin fullfölja nått med denna killen, inte med någong så länge jag och min man är gifta!
    Men är det konstigt att man söker spänning på annat håll när det inte finns hemma?
    Jag behöver eran hjälp nu. jag vet inte vad jag ska göra!
    Jag älskar min man överallt annat men jag kan inte leva såhär..ja sex är inte allt men för mig är det väldigt mycket och väldigt viktigt!

Jag vill ha hett och passionerat sex!

• Svar på tråden Är det konstiga att man söker spänning...
  • Anonym (Man lever bara en gång)
    Anonym (Lalala) skrev 2024-08-11 19:50:39 följande:

13% av kvinnor och 20% av män är otrogna enligt data
    man lever bara en gång.
    Att det är många som gör det betyder inte att det är bra. Vill du knulla andra så får du skilja dig och ta ansvar för dina handlingar 
    Men du är en fegis och till sist kom sanningen fram 
    ser du?

Finns en uppsjö av olika statistik i ämnet och självklar med stora mörkertal.

www.orebronyheter.com/sa-manga-svenskar-var-otrogna-pa-julfesten/

Kan garantera att sanningen inte alls behöver komma fram om man inte är helt dum i huvudet. Jag var otrogen i 10 år utan att det upptäcktes och det blev heller aldrig upptäckt utan jag slängde det i nyllet på exet i samband med skilsmässan. Det är väldigt vanlig med otrohet och inget jag tycker är moraliskt fel för att lappa i en relation där man inte får den uppskattning man.
  • Anonym (Du är inte ensam)

Känner igen det där, mitt råd är att gå i sexterapi. Så kan ni prata ut om det och få den hjälp ni behöver för att få passionen och lusten för honom då tillbaka 

• Anonym (Erfarenhet)

Det är svårt att återuppliva en passion. Det är ingenting som kommer på beställning. Det är något som händer i ögonblicket.

Som jag ser det har du bara två alternativ. Finn dig att passionen har avtagit eller separera. Visst kan du söka pirret på annat håll men då måste du vara öppen för att en sådan relation kan resultera i att du heller vill leva med honom.

• JayBerg

Kanske skall föreslå att du skaffar en älskare? En som du har den där heta passionen, det heta sexet med.
    Men att du älskar bara med din man som du älskar och får allt "det andra av"?
    Kan ju bli en nytändning i er relation med kanske..?

• Anonym (Lycklig fru)

Har varit i samma sits som dig. Min man vill inte heller ha sex. Han är världens bästa, far, kompis, make . Bara sexbiten som inte funkar. En man i bekantskapskretsen har samma problem fast med frun.
    Det blev att vi började snacka och kom fram till att vi kan väl testa att bara träffas och ligga.
    Det har räddat båda våra äktenskap. 
    Vi ses då och då och har passionerat sex. Kramar och myser tillsammans. 
    Sen kan vi gå hem till respektive och leva på som vanligt.
    Allt sker diskret och snyggt. Ingen får veta något.
    Men dom stunderna är guld värda.
    Jag älskar min man och det jag har med min "älskare" är inte kärlek det är egentid.
    Hoppas di hittar en lösning som funkar för er

• Divide and you Will win
    Anonym (Lycklig fru) skrev 2024-08-14 14:14:45 följande:

Har varit i samma sits som dig. Min man vill inte heller ha sex. Han är världens bästa, far, kompis, make . Bara sexbiten som inte funkar. En man i bekantskapskretsen har samma problem fast med frun.
    Det blev att vi började snacka och kom fram till att vi kan väl testa att bara träffas och ligga.
    Det har räddat båda våra äktenskap. 
    Vi ses då och då och har passionerat sex. Kramar och myser tillsammans. 
    Sen kan vi gå hem till respektive och leva på som vanligt.
    Allt sker diskret och snyggt. Ingen får veta något.
    Men dom stunderna är guld värda.
    Jag älskar min man och det jag har med min "älskare" är inte kärlek det är egentid.
    Hoppas di hittar en lösning som funkar för er

Din älskare skrattar åt din man och dina barn när han ligger med dig
    Att älskar betyder att inte såra, förnedra, eller riskera såra.
    stacka Dina barn och din man
    men otrogna är fega
  • Anonym (Erfarenhet)

Har börjat fundera på om det verkligen är optimalt att man binder sig vid en person under så lång tid som vi gör.

Kanske skulle äktenskap tidsbegränsas till 5,7 eller 10 år. Vill man fortsätta med samma så ingår man ett nytt äktenskap.

Att bli passionerat förälskad är något man borde få njuta av flera gånger i livet, 

Jag tror inte att det är spänningen vi saknar utan passionen och den bekräftelse man får när man är förälskade.

• Anonym (Lycklig fru)
    Divide and you Will win skrev 2024-08-14 14:57:07 följande:
    Din älskare skrattar åt din man och dina barn när han ligger med dig
    Att älskar betyder att inte såra, förnedra, eller riskera såra.
    stacka Dina barn och din man
    men otrogna är fega
    Att älska enligt ordboken:Ha kärleksfullt samlag.
    Min älskare och jsg respekterar våra familjer och varandra.   
    Jag är fullt medveten om att våra livsval inte passar alla och jag respekterar det. 
    Att hoppa på mig som försöker hjälpa TS hjälper varken mig eller TS. 
    Skriv något som kan vara till hjälp istället för att bry dig om hur jag lever mitt liv.
  • Anonym (Dubbla kakor)
    Anonym (Reflektion) skrev 2015-01-11 23:24:20 följande:

Tänk om TS hade varit en man, då hade svaren i tråden enbart handlat om vilket svin han var för att han gjorde så. Att folk ( mest kvinnorna ) önskat att han blev dumpad för han fru förtjänar bättre.

Tänk så olika det är för kvinnor och män.

Nejdå. Jag tycker det är fullt naturligt för båda könen att söka sig utåt om man inte blir uppskattad av sin partner och sexfrekvensen ligger på under 1 gång/vecka.

Har inte du sex med din man så kanske jag har det. 
  • Anonym (Lycklig fru)

Har inte du sex med din man så kanske jag har det. 

Eller jag......

• JayBerg
    Anonym (Lycklig fru) skrev 2024-08-14 18:32:48 följande:
    Att älska enligt ordboken:Ha kärleksfullt samlag.
    Min älskare och jsg respekterar våra familjer och varandra.   
    Jag är fullt medveten om att våra livsval inte passar alla och jag respekterar det. 
    Att hoppa på mig som försöker hjälpa TS hjälper varken mig eller TS. 
    Skriv något som kan vara till hjälp istället för att bry dig om hur jag lever mitt liv.
    Ni har hittat det som funkar för ER! kul för er! grattis!

Du respekterar att det inte är för alla, jättebra!

men du kommer inte få förståelse från alla, och jag tror du förstår det ...

Dock skulle fler här inne behöva respektera andras liv och livsval lite mer...
    OM det inte sårar nån, inte är olagligt o.s.v. och ALLA är bara glada o nöjda så varför inte liksom..

En grej kanske inte är för dig, det är bra så, tyck det, det är ett fritt land..
    En grej som du gör kanske andra tycker är SUPERkonstigt, så är det bara. låt dom tycka det, det är ett fritt land...

men stå inte o skrik i ansiktet på en annan för DU tycker hen gör nåt som DU
    tycker är SUPERkonstigt.
    Då framstår du bara som kanske lite mindre intelligent, lite omogen, aggressiv och i allmänhet som en otrevlig människa. 

Du får säga vad du tycker JA! men försök inte att banka in DIN övertygelse i huvudet med den andra med en hammare eller med hårda ord....

Det har aldrig fungerat och det kommer aldrig att fungera..
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är det konstiga att man söker spänning...