• MRSVi

Svenska mammor i Canterbury - England?

vendela73 skrev 2009-06-24 17:39:13 följande:
    Hej Karin!Ah va lattad jag blev nu, trodde knappt att det fanns nagra andra Svenska mammor i Canterbury trakten. Sokte pa svenskamammor.com och hittade ingen i narheten. Visst i Kent finns det nagra mammor men jag kor inte bil och da blir det ju lite svart att traffas om man bor langt ifran varandra Jag befinner mig fortfarande i Zurich men vi flyttar in i huset vi har hyrt i Canterbury den 31a Juli.Nagot jag undrar ar om du har nagra tips vad det galler telefon/internet/TV/elbolag, etc? Min man ska aka over i borjan av Juli for att fixa allt det dar. han ar i och for sig Engelsk men har inte bott i England pa nagra ar.Vi kommer bo i ett omrade som heter St. Stephen's, 'The Terrace' for att vara mer exakt. Min 10-aring ska borja St Stephen's primary school i September. Var i Canterbury bor du? Ar du hemma med dottern eller jobbar du? Kul att det tydligen finns ett litet gang svenskor som ses!
    Jag kan tipsa om TalkTalk, de har ett erbjudande där man betalar en låg månadsavgift för telefon, vilket innefattar gratis samtal till Sverige (o en massa andra länder, man får prata i en timme, men det går bra att ringa upp igen o börja om om man är pratsam o vill babbla längre), gratis samtal inom landet på helger o efter 18.00 vardagar, samt bredband. De är dessutom väldigt tillmötesgående när/om något strular o man behöver hjälp.
Svar på tråden Svenska mammor i Canterbury - England?