Hej
St Stephens ar jattetrevligt och skolan ar en bra skola :) Det ligger precis vid universitetet och en liten skog och sen har du falt och blean forrest inte sa langt borta. Det tar 10-15 min att ga in till stan och det finns tva trevliga parker pa vagen dar dina barn kan leka! Vi skulle faktiskt flyttat precis till det omradet om bara nagra veckor men sa andrade sig tanten vars hus vi skulle kopt sa nu ar kopet off och vi flyttar till andra sidan stan for att hyra ett hus dar. Vi ar inte langt borta dock- Canterbury ar litet :) Och om tanten andrar sig ige sa kommer vi tillbaka till den sidan stan, det ar dar vi trivs bast.
Jag jobbar pa Pfizer som ligger i Sandwich, 30 min fran Canterbury och vi har Ella pa Pfizers eget dagis men jag jobbar deltid sa jag ar hemma pa Mandagar och jobbar kortare dagar de dagar jag ar pa kontoret. Det finns en massa bra lekgrupper som skulle passa din yngste och mycket mammor som jobbar deltid eller ar hemma. Ar du hemma eller jobbar du?
Det finns en hejans massa tele/elbolag att valja pa och om man tittar pa det stora hela sa ar det ungefar samma. Vi anvander BT for telefon och bredband, kanske inte absolut billigast men ok service och det har funkat bra. Testat andra som var billigare men servicen var sa ortoligt dalig sa det var inte vart det. For el och gas anvander vi Southern tror jag men igen- det ar inte sa stor skillnad. Hyr ni eller har ni kopt hus? Om ni hyr sa ar det sakert redan fixat nagon leverantor och ni kan alltid byta senare.
Har du varit over i Canterbury redan? Det ar en valdigt sot stad och lagom stor tycker jag.
karin