• Jen nifer

Få beviljad igångsättning?

Min barnmorka vet om min rädsla över att föda ett stort barn nästa gång.
    Vi har tillsammans sagt att vi ska hålla bra koll. Men rädslan blir inte mindre ju närmare vi kommer direkt. Jag vet också att de är omöjligt o kunna veta nått säkert innan.

Min dotter vägde ca 4,3kg. Sprack en hel del (hade annars en bra förlossning)
    Kanske blir inte nästa större, men tänk OM den blir de-. Jag vill INTE. Vet att rädlsa inte alltid är förnuftig..

Jag har iaf tankar nu kring om de inte borde kunna vara möjligt att få en igångsättning runt/efter vecka 38? Vad tror/vet ni?
    Eran erfarenheter?

Ska iaf ta upp detta med bm nästa gång, får se vad hon säger. Rädd för att paniken ska krypa på om hon säger blankt nej till något sånt..

Mollys mamma
  • Svar på tråden Få beviljad igångsättning?
  • Jen nifer
    xenaa skrev 2009-06-21 21:23:06 följande:
    Jag tror att de först kollar med UL för att se hur stort barnet är och skulle de redan vara stort vid vecka 38 så kanske de finns en möjlighet att de sätter igång dig. De avgör ju läkarna oc inte BM
    jo vi har pratat om viktuppskattning med ul, men saningen är ju att det är väldigt opålitiligt tyvärr. Får prata med bm o se vad hon säger, om hon kan skicka mig till en läkare som får avgöra.
    Mollys mamma
  • Jen nifer
    xenaa skrev 2009-06-21 22:21:30 följande:
    det kan diffa, fast det stämmer ganska bra ändå.jag menar jag tror inte de sätter igång dit utan en UL först.Jag blev igångsatt i vecka 38 och de gjorde ett UL där de visade att barnet var "fullvuxet" Hade han vägt några gram mindre hade de dovk väntat MEN nu var de så att jag hade lite för lite fostervatten och sattes igång ändå.prata som sagt med din BM och hoppas att du kommer fram till något med läkare,. förstår helt din rädsla.
    nej dom kommer alldeles säkert göra ett ul, vilket jag vill också. Men min bm sa de att dom gör de inte lika ofta längre, då de kan diffa så mycket att de ibland faktist 'är värdelöst i sitt syfte.  Håller tummarna!
    Jag hoppas att nästa vill bli lite mindre o att ett ul skulle visa de, att de sätter igång av sig självt :) Jag vill åtminstonde, om dom inte kan sätta igång nån vecka innan, ha ett löfte om att inte behöva gå över tiden. Så ja inte ska behöva gå o va rädd för de hela slutet av graviditeten.
    tack för ditt svar!!
    Mollys mamma
Svar på tråden Få beviljad igångsättning?