Hur kan jag förbereda min dotter inför förskolestart? Så orolig!
Jag har varit hemma med min dotter sedan dag 1.
Nu till september börjar hon förskolan. Då kommer hon vara nästan 3 år (minus 2 mån)...
När jag tänker på att lämna henne, till en stor grupp där hon inte kan göra sej förståd (hon talar inte samma språk, även om hon förstår en del), vrider det sej i magen på mej! =(
Hon är inte van att leka med andra barn. Hon betraktar dom mer och sitter gärna och leker för sej själv i närheten, men inte "med" dom.
Usch, jag oroar mej så för hur det skall gå! Min älskade tjej!
Hon kommer börja i mitten på september och september ut kommer det vara halva dagar. Dvs hon går mellan 09-12.30.
Från oktober blir det 09-16.30.... Det är ju sjukt länge för en så liten!
Visst kommer hon ha mycket skoj och lek och så med, och språket kommer nog lossna snabbt - men jag kan inte hjälpa att oroa mej. Hon har inte ens varit ensam med sin pappa under en dag. Endast ett fåtal timmar någon enstaka gång.
Som hemmamamma har det blivit att hon alltid är med mej och hon åker med sin pappa på ärenden på helgerna ibland...
Kanske är det bättre att posta under annan del av forumet men tänkte att ni hemmaföräldrar kanske har varit med om att förbereda och lämna större barn på förskola/dagis etc tidigare. Vilka tips och råd kan ni ge mej??
Tiden kommer gå så fort, snart är september här - på gott och ont.
Vill ha min dotter så förberedd som möjligt!! (Och mej själv så klart!)
TACK!