• planeraren 08

är så orolig just nu...

Väntar mitt andra barn 3 juli och börjar bli orolig över förlossningen kan inte sätta finger hel på varför jag känner så här, är bara orolig i kroppen liksom..

kan tillägga att allt gick bra med första barnet ( kom i säte men allt gick jätte bra)

Någon mer som känt så här?

• Svar på tråden är så orolig just nu...
  • LiaW

planeraren 08 skrev 2009-06-21 15:00:20 följande:

Väntar mitt andra barn 3 juli och börjar bli orolig över förlossningen kan inte sätta finger hel på varför jag känner så här, är bara orolig i kroppen liksom..kan tillägga att allt gick bra med första barnet ( kom i säte men allt gick jätte bra)Någon mer som känt så här?
    Jo tack.. jag har bf idag.. men har en så länge inte känt nått.. men jag är såå rädd för vad som väntar.. =/ är rädd för hur värkarna kommer att kännas, hur det kommer kännas när bebisen är påväg ut. Vilken smärta som kommer göra ondast. ja mkt tankar & funderingar..
  • planeraren 08

Jag vet ju lite hur det kommer kännas men är jätte orolig i kroppen ändå, det var jag inte med första barnet..

måste få hit barnvakten innan vi åker osv.. kanske är det som sitter i ee också

• LiaW

planeraren 08 skrev 2009-06-21 15:13:03 följande:

Jag vet ju lite hur det kommer kännas men är jätte orolig i kroppen ändå, det var jag inte med första barnet.. måste få hit barnvakten innan vi åker osv.. kanske är det som sitter i ee också
    mm men förhoppningsvis så hinner du ju få dit barnvakten.. har du pratat med din barnmorska om hur du känner ?
  • planeraren 08

nej, jag har börjat känna så nu de senaste dagarna ska dit på torsdag så får prata om det då, kanske ringer in imorgon om jag känner att jag måste få prata tidigare!

har du pratat med din bm om det?

• LiaW

ja.. det har jag gjort.. hade även 2-3 samtal på klaraverksamheten om du känner till det? men jag tyckte inte att det hjälptye nått speciellt. Nu försöker jag att ta dagen som den kommer bara. brukar läsa förlossningsberättelserna här på fl. Dom brukar få mig lite lugnare..oftast är de rätt positiva. men igår läste jag en där rubriken löd "Nu har jag ocvså en ängel", den var inget rolig att läsa då det visade sig att hon förlorade sitt barn i slutet av graviditeten. Det gjorde mig livrädd. vaknade i morse av att jag knappt kände någonting & då började jag genast att tänka på det där jag läst.. =/ Är så rädd att fölora bebisen under förlossningen eller nu innan det sätter igång.Har ju hört att en del bebisar som inte klarar av mammans värkarbete, å tänk om det häånder när man fortfarande är hemma dom inte har någon koll på barnets hjärtljud.. nä fy.. kanske inte är så vanligt ?

• planeraren 08

jag har en vän som miste barnet i magen också några som jag känner som mist barnen när de varit några månader el vid förlossningen.
    Det är hemskt och jag tänker också på det jätte ofta, men jag brukar få respons från magen så fort jag petar men man är ju ändå orolig om den inte rör sig med engång.

de flesta förlossningar går dock bra och de hör man ju inte så mycket om utan de som det går dåligt hör man ju om.
    min förra gick ju bra fast det var säte, var på ul förra veckan och kollade så huvudet var ner så nu borde jag inte vara orolig men är det ändå.

• LiaW

planeraren 08 skrev 2009-06-21 15:35:48 följande:

jag har en vän som miste barnet i magen också några som jag känner som mist barnen när de varit några månader el vid förlossningen.Det är hemskt och jag tänker också på det jätte ofta, men jag brukar få respons från magen så fort jag petar men man är ju ändå orolig om den inte rör sig med engång.de flesta förlossningar går dock bra och de hör man ju inte så mycket om utan de som det går dåligt hör man ju om.min förra gick ju bra fast det var säte, var på ul förra veckan och kollade så huvudet var ner så nu borde jag inte vara orolig men är det ändå.
    hmm ja oron slipper man nog inte i första taget.. får hoppas den minskar iaf. Du ska se att det kommer gå bra. har hört att andra förlossningen ska vara mkt enklare..=)
Svar på tråden är så orolig just nu...