• trim

Småttingar med knapp tråd 4

Hej på er!
    Läser ofta men orkar sällan skriva... Nu är jag dock så glad att jag måste få dela med mig till er som förstår hur mycket glädje små tuggor kan innebära...! För 1-2 veckor sen kom värsta framsteget för vår son! Plötsligt åt han ca ½dl fil till middagen (efter att ha provat att hoppa över ett sondmål innan), och till frukost nästa dag på dagis åt han 1 dl fil, utan något överhoppat mål! Det är helt gigantiska mängder för en som max fått i sig ca 1 msk tidigare! Sen har det gått lite trögare igen, men så idag åt han plötsligt en hel mosad banan till mellis på dagis, och sedan 1 potatis och köttgryta till lunch (mixat). Även om man vet att detta tar tid (har räknat med fram till skolåldern med knapp ungefär), och man vet att det går lite framåt och sen lite bakåt igen, så har vi aldrig varit så här MYCKET framåt! Känns så skönt att se att han faktiskt KAN! Har också slunkit ner några riskorn etc utan kväljningar, o jag tänker att om det väl går att svälja släta saker så ger ju det plötsligt så väldigt mycket träning för känsligheten i svalget... Ville bara dela med mig av min glädje och förhoppningsvis sprida lite hopp, för detta plötsliga framsteg kom verkligen som en total överraskning! Ha det gott! // Karin

• trim

Klara: Han äter oftast själv, för han vill ha kontroll på vad och när det stoppas i munnen, men ibland får vi mata lite när han kommit igång och börjat äta lite själv. Han är över 2 år, visst blir det lite kladdigt runt munnen, men inte så farligt...

• trim

Carcassonne: Ja, alla sätt är bra utom de dåliga...! Kanske är jättegott att äta med bläckpenna, bara att man inte har provat det någon nång...:!

Svar på tråden Småttingar med knapp tråd 4