• ma och pa till en ängel

Gravid trots preventivmedel!

Jag har sett nu i sssså många trådar om barn som kommer till trots skydd!?
    Hur kommer det sig att så många barn blir till.
    En klassisk tråd är:

"Jag är gravid igen, men hur ska vi klara ekonomin?"

Svaren hon får nästan först är:

"men varför skyddade du dig inte"

Svar tillbak:

"Men alla vet ju att preventiv medel inte alltid funkar"

Liknande trådar ser man hur mycket som helst av!
    Är preventiv medlena så jäkla dåliga i Sverige att det är lika bra att vara utan?
    Eller är det bara på FL barn blir till trots skydd?

Så min fråga är: Har du blivit gravid trots att du andvänt skydd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravid trots preventivmedel!
  • Lillan7704
    bekk skrev 2009-06-15 11:19:27 följande:
    NEJ VAD SKUMT! Exakt samma för mig, Desolett samma tid varje dag. Och vet du, om det blir en tjej ska hon heta Emilia! (är i vecka 15). Vad komiskt att det kunde bli sååå samma. Det var en ganska stor chock för oss eftersom jag har två år kvar på högskolan och hade INTE velat ha barn nu. Men nu har det hänt så nu har vi ändrat framtidsplanerna "lite"
    Ha ha, vad lustigt!
    Hoppas att er lilla Emilia blir lika fin som vår!
    Om det blir en Emilia vill säga..
  • Lillan7704
    MiZZMaGiKa skrev 2009-06-15 14:11:31 följande:
    Hej.Min första dotter är ett p-piller barn.- Åt Trinetta och blev gravid trots detta. Tog dom varje dag och hade inte varit magsjuk eller liknande! Vi hade börjat planera barn men skulle väntat ett halvår till..men nu blev det som det blev och hon var jättevälkommen. Med min andra dotter så slutade jag med piller, men det tog mig drygt 1 år att bli gravid med henne. Trots att vi inte hade skydd och ett aktivt sexliv. Konstigt.../Monica
    Samma här... Det tog 1,5 år för mig att bli gravid efter vi fått Emilia. Utan skydd och ett aktivt sexliv. Fick ett missfall den gången men sen var jag gravid igen två-tre månader senare och det blev en liten Wilmer..
  • bekk
    Lillan7704 skrev 2009-06-15 15:24:09 följande:
    Ha ha, vad lustigt! Hoppas att er lilla Emilia blir lika fin som vår! Om det blir en Emilia vill säga..
    Haha jaa, annars blir det en liten Jens :) Jag har känt på mig sen början att det blir en tjej, och om man testar alla skrocktester så blir det också en tjej :) Men i december får vi se :D
  • Lillan7704
    bekk skrev 2009-06-15 15:39:10 följande:
    Haha jaa, annars blir det en liten Jens :) Jag har känt på mig sen början att det blir en tjej, och om man testar alla skrocktester så blir det också en tjej :) Men i december får vi se :D
    Ha ha, blir bara mer och mer lustigt... Hade BF i December med Emilia med!
    Nu kom hon 2 månader förtidigt, men BF hade jag i samma månad som du...
  • Anonym (fertil)

Blev gravid när jag använde kondom (den sprack) plus att jag tog dagen efter piller. Det värsta var att det var första gången min dåvarande pojkvän hade sex, lär ju ha skrämt honom rejält haha. (Det slutade i abort, var 17 år)

Sedan dess har jag skyddat mig med p-piller respektive p-stav och då har det inte skett några olyckor.

• Natie

Med 1a barnet, men den var pga starka mediciner för njurarna som tydligen hade slagit ut mina p-piller, och läkaren hade inte informerat om att p-piller och medicinen inte gick ihop.
    Men jag tror helt klart att preventivmedel fungerar som dom ska sålänge man inte tar några andra mediciner som gör att de förlorar effekten. (Eller är lös i magen eller har kräkningar)

• Jessica85

Min son blev till trots p-piller, triodinol/trionetta..eller hur det nu stavas. Tog dem samma tid, i flera år, glömde ej piller och ändå så hände det..
    Däremot fungerade p-staven alldeles utmärkt och det tog 8 månader för mig att bli gravid efter att jag tagit ut den.

Vissa p-medel fungerar väl bättre och sämre beroende på vem man är eller så skulle jag kunna tänka mig iaf..

• Pimpnessa

läskigt att siffrorna är så höga.....
    jag har aldrig lyckats och klarat mig bra med jasmin piller .

• längtan09

tryckte nog fel egentligen... Röstade ja, men i efterhand får jag ju nästan ångra mig. Åt p-piller men glömde bort en dag att man inte är skyddad om man har diarée därför blev jag gravid. Beror ju alltså inte på p-pillrena (eftersom det står i bipacksedeln att man inte ska räkna med att det skyddar om magen arbetar för snabbt)... Men iaf, röstade ja, men det var ju pågrund av slarv...

• Anonym

Ja, min första graviditet kom trots att jag hade p-stav o p-piller + att killen hade kondom, som dock sprack. Slutade dock i MF.

Min syster blev gravid trots p-spruta som sägs ska vara helt 100% säker, och hon är nu i v. 35.

Så INGET p-medel är 100% säkert vad som än sägs tydligen.

• jojoruth

Nej men känner en som har blivit.

• bekk
    Lillan7704 skrev 2009-06-15 15:43:50 följande:
    Ha ha, blir bara mer och mer lustigt... Hade BF i December med Emilia med! Nu kom hon 2 månader förtidigt, men BF hade jag i samma månad som du...
    haha då kanske jag ska förbereda mig för att bli mamma redan i oktober jag med då! Det här var nästan läskigt lika måste jag säga :D Jag är beräknad den 9 december och hoppas iofs inte att h*n kommer tidigare eftersom jag vill bli klar med en särskild kurs i skolan innan. H*n får hellre komma lite sent..
  • Anonym

blivit gravid 2ggr en gång med p-piller och en gång med mini-piller. har nu spiral och är änsåläng inte gravid.

Svar på tråden Gravid trots preventivmedel!