• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • Anki85

Helena
    vad härligt då får vi hålla tummarna att bebisen behagar komma ut snart

var bröllopet bra netha?och gick resan bra?

• Netha85

Helena: Kommit någon bebis under helgen? Hoppas värmen satt igång förlossningen..

Anki85: Bröllopet var jättefint, lite småjobbigt att behöva resa så långt. Men skönt att det inte var i bil även om det vart mycket svalare.
    Tågen var ju lika varma som det var utomhus.. Ingen a/c i huvudtaget, höll ju på att svettas ihjäl ju..
    Men som sagt bröllopet var fint och det var visst inte bara vi människor som hade fest utan även alla förbaskade mygg o knott.. :P

• Anki85

netha, hade ni snyltare på bröllopet
    alla gratisätande mygg, de måste verkligen haft kalas

vad kul att det var ett bra bröllop, vad har ni för planer annars i sommar?

• Netha85
    Anki85 skrev 2009-07-01 09:14:18 följande:
    netha, hade ni snyltare på bröllopet alla gratisätande mygg, de måste verkligen haft kalas vad kul att det var ett bra bröllop, vad har ni för planer annars i sommar?
    Ja vi hade snyltare.. :( Så nu är sommaren invigd, den blir ju inte det förrän första myggbettet hos mig o mggbett har jag fått så att det räcker o blir över nu.. :P

Annars så blir det jobb, öland, jobb, jönköping, jobb, Ullared o jobb.. Iaf under juli månad, sen i aug är det jobb, 30årsfest o jobb, sen är det bara 3 veckor kvar till BF.. :P

Vad ska ni göra i sommar då?
  • Lizzyzz

Oj vilka planer!

Själv har ja bara trippen till min Sambos morföräldrar planerad.
    Blir en "semester" utan barn! ska bli skönt med en veckas avkoppling
    Men kommer nog sakna ihjäl mig ändå.. som alltid när man inte har barnen nära.. haha

Annars blir de vara hemma och ta de mest lugnt. Njuta av sommaren med barnen

• Anki85

jösses det var mkt inplanerat
    vi har inte så mkt inplanerat, norrland och hälsa på mina föräldrar, passa på att åka förbi sthlm på vägen hem och hälsa på farmor och farfar. kanske tar en sväng förbi kolmården på vägen hem.
    sedan är det slappa och fixa hemmet.
    ska fixa vardagsrummet nu i sommar, byta tapeter
    fixa ett valv från vardagsrummet till köket.
    sedan blir det köket med nytt kakel, bänkskiva, nytt golv och nya tapeter
    längtar tills det blir klart

• Helena85

Nej de har ju inte kommit någon bebis.. nu är de 3 dagar över bf datumet. och jag har haft jätte jobbiga förvärkar.. igår börja dom vid 9 på kvällen och hållt på hela natten, litet uppehåll på förmiddagen och sen satte de igång igen sen uppehåll och nu kommer de igen..

så om de fortsätter under natten så tänker jag ringa in och säga att jag tänker komma in på en undersökning eftersom jag för 2 ½ vecka sen va öppen 2 cm och hade 1.5 kvar av tappen. är de lika får dom sätta igång mig, för min kropp börjar redan ta stryk av alla sömnlösa nätter och sånt.

• Netha85

Ja vi har fulltecknat denna sommar, men har ju konstaterat att det är ju sista sommaren utan barn så vi passar på.. :P

Helena85: Va jobbigt, hoppas du får komma in i morgon å att de sätter igång dig.
    Kan tänka mig att din kropp tar stryck av värmen med.. Mina fötter tar kål på mig och ändå har jag 2.5 månader kvar.. Jag har lärt mig att avguda kallt fotbad, så just nu sitter jag med fötterna i bebis badbalja som är fylld till hälfen av kallt vatten.. Har inge fotbad så då kan man ju använda sig av badbaljan ist.. :P 

• Anki85

ja då netha njut
    vi ska också ta en sväng ner till Ullared i augusti, då har vi fått reda på kön och kan handla lite till bebisen. sen behöver vi köpa regnställ och höst/vinterkläder till de andra barnen.. de växer som ogräs!!!

håller tummarna på att de snart är på g och att du får komma in och kolla Helena.
    vad skönt att slippa magen snart, den börjar bli riktigt varmt i sommarhettan... och här klagar jag som bara är i v 22!

• Netha85

Anki85: Vad vill ni helst ha för kön då? Om man får ställa en sån fråga.. :P
    Var nere i April med en kompis osm har 2 barn hemma (4 o 1) och hon sparade över 1000 kr på att åka ner.. Nog för att jag har fattat och märkt att det är billigt där nere men trodde inte det var såååå billigt..

Svar på tråden Mamma födda 85