Inlägg från: LsomiLinda |Visa alla inlägg
  • LsomiLinda

Mamma födda 85

Hej.. Hoppar in här. Är född 85 =) har en liten dotter på 11 månader och är gravid med enäggpojkar i 26+0.

• LsomiLinda

Jag bor i Skara =) Är sjukskriven för tillfället då jag har risk för förtidsbörd.. Så ligger mest soffan hela dagarna då mannen tar hand om dottern och hushållet =) tråkigt ibland men skönt ibland..

• LsomiLinda

Här händer inte mycke..
    Försöker mysa med min lilla dotter annars är de vila som gäller här..
    Försöker greja lite ibland men blir bara sd och foglossning av de..

HÄnder hos dig? 

• LsomiLinda
    Familjen L skrev 2011-09-18 21:45:21 följande:
    Hejsan alla!

Idag har jag och mina barn varit ut till min mamma, som bor på landet. Mysigt för alla. Kul för barnen att komma ut till landet och att få träffa sin mormor men också underbart för mig att få träffa min egen mamma. Skönt att prata helt enkelt. Vi bor i en 4:a i Uppsala.

Nu ligger alla, förutom jag i sängarna. JAg ska strax hoppa i säng, vet aldrig när lilleman vaknar och vill ha en slurk tutte. Jag ammar min son fortfarande, han har behovet av att amma på sen-kvällen, så då är det bara att göra det.

Min son blir 7 månader den 21:a. Birk heter han och min dotter som blir 4 år i december heter Emelinda. Vad heter era barn?

LsomiLinda: oj vad spännande, men jobbigt med foglossning. Hoppas du har en bra graviditet trots foglossning och hotande förtidsbörd (vilket inte är bra) önskar dig alla lycka till med magen och ALLT.
    Ja de är spännande.. blir dick lite tät emellan men de får gå =)
    Jo de går bra så länge jag vilar så ligger mest på soffan som sagt.. Börjar bli ganska tråkigt ;) Men vad gör man inte för dom små pojkarna i magen!
    Men som sagt så länge jag vilar och tar de lugnt så går de bra.. sd har minskat massor sen jag börja ta de lugnt och inte grejar så mycke med den lilla.. Vilket är jätte tråkigt.

Min lilla heter Felicia och vad pojkarna ska heta vet vi inte riktigt än..
    Har lite förslag på Felix och Freddie eller Simon och Pontus.. 
  • LsomiLinda
    Queen Of Darkness skrev 2011-09-19 17:50:49 följande:
    Åh vad jag oxå vill ha en dotter som heter Felicia! Det är mitt och fästmannens förstanamn bland flicknamn. Förstår att det är tråkigt att ligga på soffan :P
    Ja de är ett fint namn.. De hade vi inte med i namnlistan medans hon låg i magen.
    Hon hette nog Ellie nästan hela tiden. Men när jag höll henne i min famn så gick de inte säga Ellie.
    Hon va verkligen ingen liten Ellie så sa min man Felicia då.. Och så fick de bli..
    Kallar henne ofta Flisa =) 
  • LsomiLinda
    Familjen L skrev 2011-09-21 12:49:17 följande:
    oj, jag tycker alla ni föräldrar som har något barn med någon sjukdom är så starka och ja helt underbara. Även fast alla föräldrar är underbara på sitt sätt. Men ni har det extra kämpigt med resor till och från sjukhus. Hoppas det kommer gå bra med allt för mellantjejen och för hela familjen förstås
    LsomiLinda skrev 2011-09-19 17:04:49 följande:
    Ja de är spännande.. blir dick lite tät emellan men de får gå =)
    Jo de går bra så länge jag vilar så ligger mest på soffan som sagt.. Börjar bli ganska tråkigt ;) Men vad gör man inte för dom små pojkarna i magen!
    Men som sagt så länge jag vilar och tar de lugnt så går de bra.. sd har minskat massor sen jag börja ta de lugnt och inte grejar så mycke med den lilla.. Vilket är jätte tråkigt.

Min lilla heter Felicia och vad pojkarna ska heta vet vi inte riktigt än..
    Har lite förslag på Felix och Freddie eller Simon och Pontus.. 
    Felicia är ett fint namn, det heter min systerdotter svårt att komma på det rätta namnet, speciellt då man inte riktigt vet hur bebis ser ut att passa i det namnet. Dina barn kommer få det kanon ihop då dom blir äldre =) jag skulle vilja ha en till snart, men inte vara gravid. Förlossning vill jag göra om, men just att vara gravid är inte lika kul =)
    Ja de är svårt att komma på de.. en del bara känner vad den ska heta så heter den de när den kommer ut..
    men denna gången hat vi bara förslag och inget bestämt =)
    Nä de förstår jag, gravid ska jag inte bli igen.. nu får de vara sista.. Felicias slutade jobbigt och denna har vart jobbig sen början.. Så de håller jag med om att de inte är kul med graviditet. medans andra tycker de är underbart.. 
  • LsomiLinda

Hehe inget att va avis på ;)
    Är tungt, jobbigt, ont i ryggen och mer illampende med spyor och uppstötningar..
    Sparkar mot revbenen m.m

Men de har sina fördelar oxå.. man får 2 bebisar som man kan mysa med..
    Hade görna sluppit graviditeten och hoppat till att ha dom i min famn..

Just nu föröker jag trycke ner deras fötter som pressas mot revbenen..
    Men de är en otrolig känsla att man har 2 bebisar.. tyckte de va trångt med 1 ;)

• LsomiLinda
    Bohman skrev 2011-09-25 15:11:19 följande:
    Nä det kan jag tänka mig, måste vara fruktansvärt trångt därinne när man måste dela
    Men som sagt, tiden efter...2 små bebisar att gosa me...<3
    Underbart!
    Ja jag förstår inte riktigt hur dom ska få plats då de redan känns fullt ;)
    Är i v 27+1 och har ett sf-mått på 33(för 2 veckor sen så är nog större nu)..
    Har ju en liten tjej på snart 1 år så de kommer ju bli mycke men som tur är ska min man vara hemma ett tag =)
    Satt och diskutera med svägerskan igår om man vänder bebisarna om dom inte fixerat sig.. Men vi kom fram till att de gör man nog inte. Borde inte finnas plats.. Sen så är ju 70% av flerbördsgraviditet snitt så de borde inte gå..

Och om vi är unga mamma så tycker jag att du när jag har barn så tycker jag att jag inte är jätte gammal mamma.. Men innan jag vart gravid kändes de som att tiden flög iväg och skulle bli gammal innan jag fick barn.
Svar på tråden Mamma födda 85