• sandraa

vad har anledningen till era prematur födslar?

som frågan lyder: vad har anledningen till era prematur födslar?

jag e i vecka 22 nu och har jätte mycket sammandragningar  på mvc säger dom inte så mycket mer än att jag skall ta det lungt så avtar det nog.

Vill mest veta om det finns nått att vara orolig över?

• Svar på tråden vad har anledningen till era prematur födslar?
  • Slöjan

Jag fick barn med akutsnitt i veska 29+6 pga svår havandeskapsförgiftning....

• Nyfiken gul

Blev akut igångsatt i vecka 36 med första barnet pga havandeskapsförgiftning

Satte igång naturligt i vecka 35 med barn nr 3 och dom tror att jag kan ha haft en infektion som gjort att det startade men dom är inte säkra.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • mammasgullar

Dom flesta prematurfödslar beror väl på havandeskapsförgiftning.

Till mig sa det att i 40% av fallen får man aldrig veta varför barnet kommer ( antagligen om det inte är havandeskaps)

Jag födde förtidigt TROLIGTVIS (?) pågrund av en infektion i livmodern.

• Vill ha bebbe

Jag fick min första son i v.35+6, förlossningen startade spontant med värkar. Man vet inte varför han kom lite tidigt. Läkaren mest sa att jag har en tendens att föda barn tidigt precis som en del tenderar att gå över tiden. Får se när denna bebis dyker upp, är i v.32 nu.

**Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • olivia 11

En del av moderkakan lossnade tidigt i graviditeten men fick inte reda på det förrän efter akutsnittet i v 28+4. Förlossningen startade av sig själv, många sammandragningar och stora blödningar under grav. Hade inte haft någon blödning på 4 veckor innan förlossningen startade, kroppen kände väl av att moderkakan inte fungerade ordentligt och ville ha ut barnet. Tur iallafall att dröjde till v 28!

• Alfy85

Vi gjorde katastrofsnitt då hans hjärtljud sjönk i v 31+
    Testet efter det visade början till havandeskapsförgiftning.

• Pilea

Fick reda på när jag var gravid med nr:2 att jag har försvagad livmoderhals (servixinsufficiens). Sonen föddes i v.27+4 och dottern höll sig inne till v.35+4. Hade inte den blekaste innan, hade mycket sammandragningar och så hucks flux föddes han.

Alve 060129 Tyra 071019
  • Fiviva

Fick plötsliga värkar i v 33, sonen kom några timmar senare.
    Dom har aldrig hittat orsak varför han kom förtidigt.

• Katarina76

Jag läckte fostervatten i drygt två veckor, sedan startade förlossningen spontant och gick inte att stoppa.

Svar på tråden vad har anledningen till era prematur födslar?