lollisen skrev 2009-06-11 23:05:37 följande:
CloudBerry the 1st skrev 2009-06-11 23:00:45 följande: Du var tämligen väldigt säker i vad du såg tidigare, men låter mer osäker nu? "Det såg verkligen inte ut som brottning /.../" Det är ju din tolkning av hela scenariot. Men hur är det egentligen då? ÄR det en brutal misshandel av två stora tjocka killar mot en liten liten försvarslös kille? Eller var det en brutalare form av lek de sysslade med? Kan du verkligen avgöra detta med vad du såg? Jag menar, det är bra att vuxna ingriper då dessa lekar förekommer, då de är obehagliga och kan åsamka personskador, men att dra det till att det föreligger grova misshandlar till mobbing och att det skulle röra sig om familjetrauman (missbruk, misshandel i hemmet) till att dra upp tänkbara diagnoser...??Ingen annan som hör hur det låter? Jag förespråkar INGA som helst former av våld, men man får vara liiiite försiktig i vad man uttrycker om vad man kanske tror sig veta skulle kunna eventuellt kunnat tolka till en grov misshandel och därmed anse sig ha rätten att kasta glåpord på dessa barn....
Skulle aldrig falla mig in att kasta glåpord på ett barn.
Som sagt killen gjorde inte motstånd och var yngre och mindre till storlek. Jag såg att han slog mot honom, slet i armen och bla, bla bla som jag redan förklarat ett flertal ggr för dig men som du ändå inte tar in.
Jag hoppas skolan reder ut vad som hänt.