Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?

Har nån i tråden nämnt att barn i den åldern som slåss kan ha typ ADHD? Ingen ursäkt, men tänkbar orsak o de ska ha hjälp.

• grön banan

Ullis 10 skrev 2009-06-12 18:22:42 följande:

Instämmer så med föregående. Ärligt talata kan jag känna att jag skiter i alla anledningar, ett barn som inte slåss ska inte behöva bli angripet och jag skulle kunna uttrycka mig likadant. Alltid detta fokus på de stackaaaars barnen som plågar andra.
    Om ett barn har ADHD har de mindre förutsättningar för att INTE ta till nävarna. Eller om de växt upp med misshandel. Vi vuxna måste ge dem dessa saknade förmågor.
  • grön banan

juli 09 skrev 2009-06-12 20:41:23 följande:

Om ett barn har ADHD har de mindre förutsättningar för att INTE ta till nävarna. Eller om de växt upp med misshandel. Vi vuxna måste ge dem dessa saknade förmågor. Aha bra att du förklarar så vi andra förstår (IRONISK!!!!!!) Det hjälper ingen med försöka vrida det ut och in med anledningar som ska vara goda nog att ursäkta att slå någon!!!!!!! TS gjorde nånting bra idag och eran häxjakt och ref till era egna barn och -jag är visst en bra mamma och man får inte säga idiot unge osv e att spåra rejält...
    Jag har t.o.m förtydligat att det inte är nån ursäkt, men en ORSAK.
Svar på tråden Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?