Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?

Jag läste detaljerna i din blogg. Naturligtvis vet ingen vad som låg bakom, men jag känner igen det där beteendet. Visst har jag sett barn som gett sig på mindre barn precis som du beskriver, men skillnaden när jag ser eller hör talas om det, är att jag vet vilka barn det är och vilken bakgrund de har (fördelen med att bo i ett mindre samhälle). De barn jag har erfarenhet av, har alla antingen själva blivit slagna av de vuxna i sin familj eller så är en eller två av föräldrarna alkoholister. Ibland finns båda problemen med. Det är svårt att få ordning på ungar i den situationen ...

Don´t make me do this!
  • lövet2
    Beck skrev 2013-10-02 17:27:27 följande:
    Jag har ett barn på två år. Han är jättesnäll mot i stort sätt alla, vuxna som barn, har jättenära vänner och är otroligt duktig på att prata och leka med andra barn. Han är gosig och mysig på kvällen när han är trött. Men på dagis har jag idag fått höra hur han slår andra barn i sin egen ålder... Varför han knuffar dem och slår dem med leksaker är det ingen som riktigt förstår och vi ska nu få hjälp av en professionell. Hemma har vi jättebra kommunikation och pratar hela tiden om allt vi gör och vad som har hänt under dagen, han är nästan alltid glad och väldigt hjälpsam i hemmet. Plockar upp efter sig och vill gärna vara med och laga mat. Han är absolut inte svag och har verkligen inte svårt att kommunicera men han slåss, det gör han. Det ska bli ett slut på det nu så det inte blir värre i framtiden. Såklart att barn har svårt att kommunicera som en vuxen, han är ju för fan bara 2 år gammal och väldigt väl utvecklad för sin ålder, då blir det kanske svårt för honom att förstå varför de andra barnen inte förstår lika mycket som honom. Det kanske även handlar om svartsjuka, vem vet? Dumma barn finns det men inte när man bara är två år. Dra åt helvete okunniga skitsnackare som pratar så hemskt. Det finns faktiskt föräldrar som riktigt lider på grund av att deras barn slåss, det finns ju så många anledningar till varför de gör det. Ni drar alla över en kant helt enkelt. gå och utbilda er lite mer och sluta kasta sten på barn som inte är som alla andra.
    2-åringar slåss. Det är inget konstigt med det; det har de gjort i alla tider. Problemet som tas upp i trådstarten gäller 12-åringar. Då börjar det liksom vara en annan sak ...
Svar på tråden Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?