Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?
Min 4 åring kan slå till sin lillebror på 14 månader, om lillebror tar hans leksaker. Är han en "idiot unge" bara därför?? Skulle inte tro det!
Min 4 åring kan slå till sin lillebror på 14 månader, om lillebror tar hans leksaker. Är han en "idiot unge" bara därför?? Skulle inte tro det!
Ett exempel, vi var på öf häromdagen, där har de ett bollrum där min 4 åring var med några jämngamla barn, helt plötsligt så kommer ena barnet ut o gråter o skvallrar för sin mamma att min son kastade en boll på henne, jag skulle precis gå in o säga till min son att man inte får göra så, då stormar den andra mamman in o skäller ut min son efter noter tills han vågar klämma fram att det faktiskt var det andra barnet som började o som vägrade att sluta när han sa till. Då vart det tyst på den mamman o INTE ett ljud till sitt barn att det var dumt gjort av henne!
Jag sa naturligtivs till min son att det inte är ok att kasta en boll ändå på henne trots att hon började, han skulle då ha kommit till mig o sagt till istället.
Men det jag menar på är att allt är inte vad det ser ut som jämt! ALLA barn kan bråka!
Fast vad gör ni om det är ERAT barn som SLÅR då?? Hur hanterar ni det?
TS: Varför vill du inte svara på min fråga, hur reagerar du om ditt barn slår nån annan?
Nä, ts vill tydligen inte svara på min fråga! Känsligt eller?
Men ingen vet ju vad "offret" gjorde innan!!!! Eller hur?? Han hade kanske gett sig på "mobbaren" rejält!! Jag tänker alltid på att det finns två sidor av ett mynt!