Fyll i boken
Är det någon som köpt "fyll i boken" för för tidigt födda? Är den bra? Fungerar den att fylla i, i efterhand eller är den mest givande att ha just under neo-tiden?
Är det någon som köpt "fyll i boken" för för tidigt födda? Är den bra? Fungerar den att fylla i, i efterhand eller är den mest givande att ha just under neo-tiden?
Boken har 146 sidor men 100 av dem är för dagboksanteckningar. Tanken är att man skall kunna använda dem för att skriva ned det som sker dag för dag. Dessa sidor kan man fylla i datum, vecka, vikt, längd, matmängd och sort, syrgasbehov och ev. undersökningar, resten av raderna är för fritext. Det kanske går att gå tillbaka i journalerna för att skriva ned små minnesanteckningar utifrån dem?
De andra 46 sidorna är för att fylla i:
Min Familj
Graviditeten (Ultraljudet, Min mamma kände mig sparka..., Min pappa kände mig sparka..., Min mamma mådde... Min mamma gick upp... m.m.)
Förlossningen (Datum, vecka, sjukhus, vikt, längd, foto)
Nyfödd (Behövde extrahjälp..., Apgar-poäng)
Min mammas tankar kring min födelse
Min pappas tankar kring min födelse
De som tog hand om mig
Mina rumskompisar
Mitt namn
Mina fotavtryck
Mina framsteg
Jag undersöktes/opererades
Andningshjälp (Jag hade respirator, CPAP, andades själv)
Min släkt och mina vänner (Besök, presenter)
Jag flyttar (Till annat sjukhus, ny personal, nya rumskompisar)
Jag blir större (Flyttar ur kuvösen, första kläderna, första badet)
Jag växer
Dagen då jag fick åka hem
Rader för personalen på neo att skriva på
Första tiden hemma
Sedan så finns plats lite här och där för att sätta in fotografier m.m.
Boken är i A5 format, spiralinbunden med ett sidenband med texten "prematur" på för att lägga i boken där man skriver för tillfället.
Har lite tankar på att så småningom (när ekonomin tillåter) köpa ett stor gäng och ge till föräldrarna på neo där vi låg. När man väl börjar leta så har det ofta gått flera månader och det hade varit så bra att få en sådan hjälp att komma ihåg redan från start.
Just det, Siri fick boken i doppresent och jag tycker den verkar jättebra. Önskar att jag hade haft den från början. Jag fyllde bara i vikten i min kalender och om det var någonting stort som hände, men har missat allt om tex CPAP cm, syrgasmängd etc.
Vart får man tag i boken?? Låter som en bra fylla i bok! Jag har 2 premisar och har vääldigt mkt i huvudet som jag skulle vilja få nerskrivet i en sån bok!