• Champagne

Byta fönster

Helt spontant säger jag -Shit vad dyrt!

Är det med själva jobbet? Behöver de såga ur mycket för att sätta dit de nya fönsterna?

• Champagne
    Evve81 skrev 2009-06-10 18:33:21 följande:
    Efter vad jag hört kostar jobbet ca 5000 kr / fönster
    Jag ringde en kompis i byggbranschen och han sa att om det var putsat hus ni har så är det alltid mer pyssel eftersom man får snygga till fönstersmygarna med ny puts. Träfasad är lättare (ungefär en timme per fönster i tid beräknade han), medan puts kanske tar 3 timmar per fönster.

Han skrattade och tyckte att 5000kr per fönster var totalt orimligt i bara arbetskostnad. Hade fönstret däremot ingått i priset så var det lite i överkant ändå, men ok.
  • Champagne
    Evve81 skrev 2009-06-10 19:11:56 följande:
    Champagne: Fast det är nog ungefär så mycket det kostar och sedan får man ju dra av hälften.... I vår hus skulle det kost 110000 att byta 8 fönster 1 balkongdörr och ytterdörren med material. Helt hutlöst tycker vi
    Har ni kollat med fler firmor? {#lang_emotions_dreamer}
  • Champagne

När vi bytte fönster 13st vridbara,  så betalade vi 57000kr för bara fönsterna. Sen fick vi visserligen hjälp av några snickarkompisar att byta fönsterna, så det blev inte så blodigt i arbetskostnad. Vi har Trarydsfönster, aluminium.

• Champagne
    Evve81 skrev 2009-06-10 20:46:01 följande:
    Nej vi har bestämt oss för att ta det allt eftersom istället och göra det själva. Vårt hus ökar inte i värde av att vi byter fönster....
    Ni sparar ju rätt mycket på att göra det själva
Svar på tråden Byta fönster