Nybliven 11 månaders som VÄGRAR sova på dagarna! :(
Ja, min fråga är, hur ofta sover era 11 månaders under dagen och hur länge?
Vår son hade för vana att somna för natten klockan 19 och gå upp klockan 0700, då sov han även efter frukost, lunch och en stund på eftermiddagen.
Nu har han helt plötsligt börjat vägra att sova på dagarna och vaknar upprepade gånger på nätterna, man ser på honom att han är trött och skulle behöva sova men icke!
Så fort vi lägger honom i sängen så börjar han gråta och skrika, och detta pågår tills man plockar upp honom.
Han gråter och bråkar tills han jagat bort tröttheten och är klarvaken..
Min sambo som inte är hemma med sonen säger att han tror att det är för att sonen inte behöver sova mer än det han sover på natten (2000-0700), men jag tvivlar på det då han somnar utan problem i vagnen om jag lägger honom där när han ser trött ut och vi går ut och går.
Det hela börjar bli väldigt frustrerande och jag vet inte vad jag ska göra, på bvc säger dom bara att han nog "är i en sån period just nu" vad det nu innebär.
För oss innebär det i alla fall att vi har en 11 månaders kille som inte sover på dagen och sover dåligt på natten om inte någon sover i samma rum eller håller hans hand tills han somnar.
Någon annan som varit med om samma sak och/eller som kan ha något tips på vad vi kan göra för att få dagarna och nätterna att fungera lite bättre igen?