• smurfen08

Gravid efter IVF - vilken mödravård i Sthlm rekommenderar ni?

Jag har kontaktat Barnmorskorna Östermalm. Fick ett jättebra bemötande av dem sist och de har även "platser" på BB Stockholm som jag gillar.

Jag berättade att jag gjort IVF och då skrev hon i "IVF graviditet" inför inskrivningssamtalet.

• smurfen08

Jag valde dem för jag fick bra förtroende för dem sist. Jag jobbar nära men inte supernära. Hade tex kunnat ta Mamma Mia som ligger närmare. Egentligen så är väl en IVF graviditet inte annorlunda eller?

syssling skrev 2009-06-09 14:28:39 följande:
    vera72 & smurfen08: Tack för era tankar och resonemang. Jag tolkar det som att ingen av er valt mödravård utifrån att ni hört att de varit mer toleranta, mer kunniga eller haft mer erfarenhet av just ivf-graviditeter utan att det är andra värden som är viktiga för er. Tex närheten till där ni bor. Tack tack! Några andra som har tips och råd att komma med?
  • smurfen08

Vad kul! Inte visste jag att det fanns en Barnmorskorna Västermalm. Vart ligger de? Det är ju närmare mig

syssling skrev 2009-06-11 21:03:12 följande:
    Oj vad det har skrivits här! Jag suger åt mig av allt. Kan meddela att jag skrivit in mig på Barmorskorna Västermalm. Men innan dess ska jag tillbaka till min IVF-klinik för VUL och diskutera medicinering. Så jag frågar dem om spec-mvc då också! Tack alla.
  • smurfen08

aha, där - då vet jag! Jag har inskrivning på östermalm på tisdag. När fick du tid?

• smurfen08

Då håller jag tummarna den 8/7. Jag ska på VUL på måndag så jag är supernervös...

Svar på tråden Gravid efter IVF - vilken mödravård i Sthlm rekommenderar ni?